Spring naar content

Dé marketingontwikkelingen van 2019

De marketingontwikkelingen gaan vliegensvlug. Zo kunnen we in 2019 bijvoorbeeld veel innovaties verwachten op gebied van marketing automation. Wij volgen alles op de voet en zijn al druk aan het experimenteren. Want wij doen alles om jouw bedrijf beter te maken. Benieuwd wat je dit jaar kunt verwachten? In dit blog bespreken we een aantal ontwikkelingen.

Dé marketingontwikkelingen van 2019

28 februari 2019 • 2 minuten leestijd

Video content

We zagen het al aankomen, maar nu is het wel heel duidelijk: video content wordt steeds populairder. De voorspelling is dat in 2021 maar liefst 82% van al het internetverkeer bestaat uit video’s! Hier hebben wij vorig jaar al op ingespeeld door een samenwerking aan te gaan met Boyan van Epic Pixel. Hij maakt voor onszelf en voor onze klanten de mooiste video’s, met resultaat!

Gepersonaliseerde content

Personalisatie in teksten wordt steeds meer toegepast. Dit kan onder andere door de inzet van marketing automation. Zo kun je bijvoorbeeld op basis van verschillende interesses een andere nieuwsbrief naar persoon A sturen dan naar persoon B. Ook dit zijn wij al uitgebreid aan het testen bij een aantal klanten.

Data driven marketing

Kennis van Google Analytics wordt steeds belangrijker. Als je je data analyseert, zie je wat werkt en wat niet. Zo laat je je meer dan ooit leiden door cijfers en pas je daar vervolgens je marketingactiviteiten op aan. Wij rapporteren naar onze klanten wat de resultaten zijn uit de online marketingwerkzaamheden. Met deze gegevens in handen bepalen we waar we ons op gaan richten in het volgende kwartaal.

“Hey Google, tot hoelaat is Buro Koorts vandaag bereikbaar?” De verwachting is dat in 2020 de helft van de zoekopdrachten via spraakgestuurde techniek gaat. Dit betekent dat de zoektermen of vragen gewoon via spraak worden gedaan en dat Google vervolgens zoekt naar de beste zoekresultaten. Daarom moet jouw website er echt op gericht zijn om de vraag van de (potentiele) klant te beantwoorden. Wij denken hier continu over na. Is jouw content relevant?

Chatten met chatbot

Misschien ken je het wel. Je komt op een website en krijgt een pop-up te zien, waarin een medewerker aan je vraagt of hij/zij jou verder kan helpen. Dit is uiteraard gestandaardiseerd en ook hier wordt steeds meer gebruik van gemaakt. Met chatten krijgt de klant snel en eenvoudig antwoord op zijn/haar vraag. Wij hebben voor Buro Koorts de chatfunctie in Google ingeschakeld, om te experimenteren of dit ook wat voor onze klanten zou zijn. De chatfunctie vraagt wel wat van organisaties: je moet altijd bereikbaar zijn en snel kunnen handelen als er vragen komen.

Ephemeral content

Social media is nog steeds populair, maar er is wel een verschuiving van Facebook naar Instagram. We zien nu dat er steeds meer gebruik gemaakt wordt van stories. Stories blijven maar 24 uur zichtbaar dus volgers weten dat wanneer ze niet kijken, ze ‘iets’ missen. Dit creëert exclusiviteit, het zogenaamde ‘fear of missing out’. Daarnaast wordt het minder als spam gezien. Bij een aantal klanten zijn we aan het testen wat de stories opleveren.

Marketing uitbesteden?

Wij houden ons dagelijks bezig met de ontwikkelingen op marketing gebied. We maken het graag mogelijk voor MKB’ers om gebruik te maken van tools en ontwikkelingen waar zij beter van worden. Wil jij ook je marketing uitbesteden? Neem gerust contact met ons op.

Nieuwsgierig geworden? Laten we eens een kop koffie drinken!

Nicole de Ruiter

Laten we eens kennismaken!

Plan een afspraak

Deze website maakt gebruik van cookies
We gebruiken cookies voor de werking van deze website, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Pas hieronder je voorkeuren aan en klik vervolgens op OK om akkoord te gaan met deze cookies.

Cookie settings