Spring naar content

Een online magazine: jouw digitale visitekaartje!

Om als bedrijf op te vallen, moet je je onderscheiden van de rest. Eén manier om dat te doen, is met een online magazine. Een online magazine kan op veel verschillende manieren interessant zijn. Het brengt je in contact met (nieuwe) klanten én het biedt veel mogelijkheden om jouw producten en diensten letterlijk in de etalage te zetten. Lees in dit blog alles over de voordelen van een online magazine én bekijk onze voorbeeldcasussen.

Een Online Magazine Jouw Digitale Visitekaartje

5 september 2021 • 2 minuten leestijd

Maar allereerst: een online magazine is iets anders dan een online pdf

Om direct maar duidelijk te zijn: in dit blog spreken wij over een online magazine. Een online magazine is écht iets anders dan een online, bladerbare pdf. Een online magazine is interactief, responsive (waardoor het op ieder scherm perfect toont) én een aanvullend marketinginstrument. Zo – nu dat duidelijk is: op naar de voordelen!

Een online magazine is meetbaar

Het grote voordeel van een online magazine is dat het meetbaar is. Je kunt precies zien hoe lang mensen op een pagina blijven, waar ze op klikken en hoe ze door je magazine navigeren. Dit geeft interessante inzichten: niet alleen voor een volgende uitgave, maar ook voor je marketing in het algemeen. Waar hebben mensen interesse in? En waar scrollen ze juist voorbij?

Een online magazine is interactief en levert daardoor meer beleving

Een mooi vormgegeven magazine met goede foto’s en verdiepende teksten creëert een ander beeld dan een ‘simpele’ nieuwsbrief. Mensen kunnen letterlijk door het magazine bladeren, een gevoel krijgen bij de dingen die jij laat zien. Juist omdat een online magazine interactief is, creëert het een gevoel van beleving.

Voorbeeldcasus 1: Inspiratie Magazine voor De Rooy Metaaldesign

Afgelopen jaar lanceerden we alweer het achtste Inspiratie Magazine voor De Rooy Metaaldesign. Onze samenwerking met dit familiebedrijf uit Veenendaal gaat al ver terug en we hebben dan ook al veel mooie mijlpalen mogen bereiken. Meer naamsbekendheid, een stijging in het aantal nieuwe klanten en een slimme tool zijn slechts enkele van de dingen die we hebben gerealiseerd. Het online magazine is hierbij een belangrijke marketingtool in de marketingmix.

Het online magazine van De Rooy Metaaldesign staat vol met inspiratie. Van fotoreportages van de mooiste projecten tot uitgebreide informatie over de werking van hun stalen deuren: dit magazine valt op en inspireert! Het magazine heeft ontzettend veel mensen bereikt en leverde De Rooy Metaaldesign direct extra offerte-aanvragen op. Al met al prachtig resultaat.

Online Magazines

Voorbeeldcasus 2: E-book Buro Koorts

Ook voor onszelf hebben we uiteraard een online magazine gemaakt in de vorm van een e-book. Het doel van dit e-book is om ondernemers te helpen met marketing. Want wat heb je als ondernemer concreet aan marketing? En hoe begin je met marketing? Wij snappen dat dit niet voor iedereen vanzelfsprekend is. Daarom hebben we in dit e-book vier handige tips voor iedere ondernemer om te beginnen met marketing.

Hoe kunnen wij je helpen?

Bij Buro Koorts gebruiken we online magazines als marketinginstrument. Want of je nu (potentiële) klanten wil inspireren, je sales een boost wil geven of je personeel informatie wil verschaffen: wij helpen je graag.

Nieuwsgierig geworden? Laten we eens een kop koffie drinken!

Nicole de Ruiter

Laten we eens kennismaken!

Plan een afspraak

Deze website maakt gebruik van cookies
We gebruiken cookies voor de werking van deze website, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Pas hieronder je voorkeuren aan en klik vervolgens op OK om akkoord te gaan met deze cookies.

Cookie settings