Spring naar content

Marketingabonnementen, daar wordt iedereen beter van

Onze werkwijze voor onze klanten wijkt nogal af van de meeste marketingbureaus. Niet alleen op het gebied van de marketinginhoudelijke zaken, maar ook de manier waarop we ons inzetten. Je wordt altijd klant op abonnementsbasis. Abonnementen kent iedereen en gebruikt ook iedereen. Denk maar aan je krantenabonnement of je telefoonabonnement. Maar een abonnement op je marketing, dat kent niet iedereen. En onbekend maakt vaak onbemind. Jammer, want iedereen wordt er beter van, vooral jij als (toekomstige) klant van Buro Koorts.

Marketingabonnementen, Daar Wordt Iedereen Beter Van

1 december 2021 • 3 minuten leestijd

Hoe werkt ons marketingabonnement?

Het principe van een marketingabonnement is heel eenvoudig. Voor een vast bedrag per maand werkt ons team aan marketing voor jouw bedrijf. Je krijgt twee vaste contactpersonen, heel veel marketingervaring en een groot aantal tools tot je beschikking. En nu het mooie, wij gaan er mee aan de slag voor jullie. Samen bespreken we jullie doelstellingen, zowel voor de korte termijn als voor de lange termijn. Dan gaan wij er mee aan de slag en halen we jou er bij wanneer dat nodig is. Verder werken we zo zelfstandig mogelijk om jullie doelen te behalen. Er is regelmatig overleg om de voortgang te bewaken en elk kwartaal bespreken we de successen en uitdagingen voor de komende kwartalen. Wanneer we niet verder kunnen, dan zul je ons vaker horen want we hebben resultaten te behalen. We voelen ons medeverantwoordelijk voor het behalen van de doelstellingen van jouw bedrijf.

In dat laatste deel zit een belangrijk element dat de keuze voor een abonnement zo logisch maakt. We gaan een wederzijdse verplichting aan waarmee we samenwerken aan continue groei van jouw bedrijf. Jij belooft jezelf om je ook in te zetten voor de marketing van jouw bedrijf en ons te belonen voor ons werk. Wij beloven jou te helpen de gestelde doelen te behalen. En helpen zit in ons DNA. Loopt het met de werkzaamheden niet zo vlot als wij dat willen, dan komen we wat vaker langs bij jou en je collega’s. Want wij willen bij het kwartaaloverleg wel ontwikkelingen laten zien. Die constante drive naar ontwikkeling zorgt voor continue zichtbaarheid, activiteit en groei.

Marketingabonnement versus werken op projectbasis of strippenkaarten

Marketing is volgens ons een bedrijfsproces, geen project. Daarom werken we met een abonnement, voor een vast bedrag per maand. En dat is het grote verschil met bureaus die werken op projectbasis of met een strippenkaart. We stoppen niet als we exact 20 uur hebben gewerkt aan jouw marketing, en factureren ook niet extra als we eens een keer 24 uur maken. Wij doen wat nodig is voor jouw bedrijf. Uiteraard maken we een inschatting, maar als we een paar maanden wat extra uren aan de slag gaan omdat er een grote beurs aankomt, krijg je van ons niet direct een aanvullende factuur. Wij gaan voor langetermijnrelaties en daarin is het geven en nemen.

Ook in die lange termijn zit nog een voordeel van een abonnement. Wanneer een bureau van het ene naar het andere project gaat, dan is het risico van ad hoc werken groot. Bij onze werkwijze draait het juist om die lange termijn. We hebben wel projecten waar we aan werken. Maar het is altijd een onderdeel van een lange termijn plan. Het project moet bijdragen aan de realisatie van doelstellingen en het geheel van marketingactiviteiten versterken. Ad hoc werken proberen we zoveel mogelijk te voorkomen.

Samenwerking is de basis van het succes

En gaat dan alles vanzelf? Nee. Zoals elke ondernemer kan beamen is succes het resultaat van hard werken, doorzettingsvermogen en een beetje geluk. Door goede samenwerking en onze ervaring met marketing, verkleinen we het belang van de factor geluk. Hebben we wel geluk, dan is dat een bonus, de kers op de taart. Maar we rekenen er niet op. We rekenen op onze werkwijze, want die heeft zich intussen wel bewezen.

Heb je na het lezen van dit blog toch nog vragen over onze werkwijze of wil je graag een persoonlijk gesprek over marketing? Je kunt hier contact met ons opnemen.

Nieuwsgierig geworden? Laten we eens een kop koffie drinken!

Herman Koot

Laten we eens kennismaken!

Plan een afspraak

Deze website maakt gebruik van cookies
We gebruiken cookies voor de werking van deze website, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Pas hieronder je voorkeuren aan en klik vervolgens op OK om akkoord te gaan met deze cookies.

Cookie settings