Spring naar content

Autoriteit

In het marketinglandschap kan autoriteit op verschillende manieren gezien worden. Autoriteit heb je wanneer je door anderen als gezaghebber wordt gezien binnen je vakgebied. Maar ook als je een bepaalde invloed kunt uitoefenen door je mate van aanzien. Om deze autoriteit op te bouwen dien je je te onderscheiden in één of meerdere factoren in jouw werk. Dit kan bijvoorbeeld prestaties, vakbekwaamheid of expertise zijn. Autoriteit kan gebruik worden om mensen te beïnvloeden, het is dan ook één van Cialdini’s zeven beïnvloedingsprincipes.

Een ander soort autoriteit is die van jouw website. Deze wordt onder andere vastgesteld aan de hand van het aantal externe links naar jouw website en de kwaliteit daarvan. De linkautoriteit is een erg belangrijke factor voor Google in het bepalen van de posities waarin jouw website verschijnt in de zoekresultaten. Wil je dus hoger komen in Google? Dan is het zaak om te bouwen aan de autoriteit van jouw website.

Nieuwsgierig geworden? Laten we eens een kop koffie drinken!

Herman Koot

Laten we eens kennismaken!

Plan een afspraak

Deze website maakt gebruik van cookies
We gebruiken cookies voor de werking van deze website, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Pas hieronder je voorkeuren aan en klik vervolgens op OK om akkoord te gaan met deze cookies.

Cookie settings