Spring naar content

Golden Circle

De Golden Circle is een model bedacht door Simon Sinek dat vaak in de marketing wordt gebruikt. Het model gaat ervanuit dat mensen en organisaties op drie niveaus werken, namelijk why, how en what. Het model is de perfecte manier om de drijfveer van je bedrijf in kaart te brengen. Maar ook waarom jouw bedrijf iets doet, hoe je dat doet en wat je doet. Met behulp van dit model kan je bedrijf zich onderscheiden van jouw concurrenten. Wij zullen de Why, How, What stap voor stap behandelen. Verder lezen over de Golden Circle?

Why:
Waarom doe je dit werk? Is dit waarin jij gelooft? Dit moet de drijfveer van jouw bedrijf zijn. Doe je het voor meer omzet? Besef je dan dat omzet geen doel is, maar een resultaat van jouw doel.

How:
Hoe ga jij jouw doel halen? Dit wordt hetgeen wat jou onderscheidt van de anderen. Jouw USP. Uit de ‘How’ komt een strategie voort.

What:
Ten slotte, wat ga je doen? Wat wordt er gedaan om je doel te behalen? Met welk product of welke dienst gaat je bedrijf dit doen? En wat is het resultaat?

Nieuwsgierig geworden? Laten we eens een kop koffie drinken!

Herman Koot

Laten we eens kennismaken!

Plan een afspraak

Deze website maakt gebruik van cookies
We gebruiken cookies voor de werking van deze website, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Pas hieronder je voorkeuren aan en klik vervolgens op OK om akkoord te gaan met deze cookies.

Cookie settings