Spring naar content

Key performance indicator (KPI)

Key performance indicatoren of in het Nederlands Kritieke prestatie-indicatoren, zijn indicatoren om de prestaties binnen je bedrijf of organisatie te monitoren, te analyseren en mogelijk te verbeteren. In het Nederlands als zowel in het Engels wordt dit afgekort naar KPI. Hier zijn een paar voorbeelden van KPI’s:

Voor een marketingbureau

  • Groei van omzet
  • Aantal klanten
  • Aantal medewerkers
  • Klanttevredenheidsscore

Voor een opleiding

  • Slagingspercentage
  • Aanwezigheidspercentage
  • Doorgroei naar andere opleiding
  • Uitvalpercentage

Onze tip bij het opstellen van KPI’s is om zorgvuldig te kiezen welke er echt prioriteit hebben. Door te veel en verkeerde KPI’s op te stellen kun je het overzicht kwijtraken. Zorg daarom voor focus.

Nieuwsgierig geworden? Laten we eens een kop koffie drinken!

Herman Koot

Laten we eens kennismaken!

Plan een afspraak

Deze website maakt gebruik van cookies
We gebruiken cookies voor de werking van deze website, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Pas hieronder je voorkeuren aan en klik vervolgens op OK om akkoord te gaan met deze cookies.

Cookie settings