Spring naar content

Nulmeting

Een nulmeting, ook wel 0-meting, is een analyse van de uitgangssituatie aan het begin van een campagne of een project. Het doel van een nulmeting is om de basis waarmee je begint vast te stellen, zodat je op een later moment je resultaten kunt vergelijken met de beginsituatie.

Wanneer voer je een nulmeting uit?

De term ‘nulmeting’ impliceert dat er nog geen marketingacties zijn uitgevoerd, maar dit hoeft niet altijd zo te zijn. Het gaat erom dat je een referentiepunt bepaalt, zodat je later kunt beoordelen of je ten opzichte van dit referentiepunt vooruitgang hebt geboekt.

Waarom een nulmeting?

Een nulmeting is belangrijk om het resultaat van marketingacties te meten. Het biedt een duidelijk beeld van de impact van de werkzaamheden en is onmisbaar voor het aantonen van de resultaten.

Wat meten met een nulmeting?

Bij een nulmeting kun je verschillende aspecten analyseren. Deze aspecten hangen af van de doelstellingen die er zijn. Wij kijken bij een nulmeting vooral naar de data in Google Analytics, Google Search Console en de tool SemRush. Denk bijvoorbeeld aan een analyse van:

  • Online zichtbaarheid: hoeveel bezoek komt er naar een website? Denk aan hoeveelheid sessies, maar ook de betrokkenheid van de bezoekers.
  • Behaalde doelen: hoeveel doelen worden behaald? Denk bijvoorbeeld aan bestellingen via een webshop, offerteaanvragen of klikken op het telefoonnummer.
  • Omzet: wat is op dit moment de omzet van een bedrijf?

Nulmeting bij nieuwe klanten

Bij Buro Koorts starten we altijd met een nulmeting bij nieuwe klanten. Dit doen we om de beginsituatie te bepalen. Tijdens de 0-meting bespreken we ook de doelstellingen van de klant. Zo brengen we niet alleen de huidige situatie in kaart, maar ook de gewenste situatie. Tijdens onze werkzaamheden houden we dan in de gaten wat er goed gaat en waar we moeten bijsturen om de doelen te behalen.

Nieuwsgierig geworden? Laten we eens een kop koffie drinken!

Herman Koot

Laten we eens kennismaken!

Plan een afspraak

Deze website maakt gebruik van cookies
We gebruiken cookies voor de werking van deze website, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Pas hieronder je voorkeuren aan en klik vervolgens op OK om akkoord te gaan met deze cookies.

Cookie settings