Spring naar content

Visie

Simon Sinek definieert ‘visie’ als de reden waarom je bedrijf bestaat. Visie heeft in eerste instantie weinig te maken met wat je als bedrijf doet, met producten of diensten, maar met de reden waarom je doet wat je doet. De visie hoeft ook geen vergelijkende taal te bevatten zoals beter of best. Visie gaat namelijk niet over het bedrijf, maar over de wereld die het bedrijf zich voorstelt. De wereld waaraan zij willen bouwen, de stip aan de horizon die zij willen bereiken.

“Visie inspireert mensen hun beste vermogens in te zetten voor hun werk en voorziet in het doel dat een baan betekenis geeft,” schrijft psycholoog Mihaly Csikszentmihalyi. Een waardevolle visie inspireert mensen binnen het bedrijf. Ze weten waarom ze elke ochtend komen werken, waarom ze investeren in de vooruitgang van het bedrijf, anders dan dat ze aan het einde van de maand hun loon ontvangen. Ze willen die stip aan de horizon zien en bereiken. Lees meer over visie in ons blog.

Nieuwsgierig geworden? Laten we eens een kop koffie drinken!

Herman Koot

Laten we eens kennismaken!

Plan een afspraak

Deze website maakt gebruik van cookies
We gebruiken cookies voor de werking van deze website, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Pas hieronder je voorkeuren aan en klik vervolgens op OK om akkoord te gaan met deze cookies.

Cookie settings