Spring naar content

Google Tag Manager

Met behulp van Google Tag Manager kun je preciezer het gedrag van je websitebezoekers meten dan dat je kunt met Google Analytics. Met Google Analytics kun je heel veel meten, maar Google Analytics kan alleen niet meten waar bezoekers specifiek op klikken. Daar hebben we Tag Manager voor nodig. Laten we als voorbeeld het meten van kliks op telefoonnummers nemen. In Google Tag Manager maak je een trigger aan. We stellen deze trigger zo in dat hij alleen afgaat als mensen klikken op een knop die een link bevat dat begint met tel:. Alle telefoonnummerlinks beginnen namelijk met tel:. Als deze trigger goed ingesteld is, geven we een tag aan deze actie. Deze noemen we ‘klik op telefoonnummer’. In Google Analytics wordt deze tag zichtbaar als gebeurtenis. En voilà, je meet vanaf nu ook hoe vaak er op jouw telefoonnummer geklikt wordt binnen jouw website. Meer over Tag Manager lees je in dit blog.

Nieuwsgierig geworden? Laten we eens een kop koffie drinken!

Herman Koot

Laten we eens kennismaken!

Plan een afspraak

Deze website maakt gebruik van cookies
We gebruiken cookies voor de werking van deze website, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Pas hieronder je voorkeuren aan en klik vervolgens op OK om akkoord te gaan met deze cookies.

Cookie settings