Spring naar content

Instagram Reels

Sinds 2020 heeft Instagram een functie genaamd Instagram Reels. Reels zijn video’s waarin je op een creatieve manier je eigen merkverhaal tot uiting kan brengen. Door gebruik te maken van creatieve tools zoals muziek, stickers en effecten kan je een video creëren waarin je het verhaal van je eigen bedrijf vertelt. Instagram Reels duren maximaal 60 seconden en worden altijd verticaal getoond.

Wanneer je Instagram Reels op een juiste manier inzet, kan dit zorgen voor een stijgend bereik en mogelijk ook meer volgers. Instagram Reels wordt daarom zeker aangeraden als een eventueel marketing communicatie uiting voor een bedrijf. Let wel op: het moet passen bij jouw bedrijf.

De opties op Instagram Reels zijn onder andere audio, snelheid, effecten, timer en uitlijnen. Met deze opties kan je de perfecte reel creëren. Om een Instagram Reel te creëren moet je naar Reels studio op Instagram, hier kunnen video’s opgenomen worden of video’s uit je galerij geselecteerd worden. Daarna kunnen er nog extra’s worden toegevoegd zoals filters of muziek. Ook is er een mogelijkheid om de video te vertragen of te versnellen en zodra je klaar bent kan de reel met de wereld gedeeld worden.

De twee grootste voordelen van het gebruik van Instagram Reels zijn zichtbaarheid en bereik. Door zichtbaarheid word je zichtbaar voor de doelgroep en wat daardoor zorgt dat je als bedrijf een groter bereik krijgt. Het enige nadeel van Instagram Reels is dat het wat tijd en moeite kost.

Nieuwsgierig geworden? Laten we eens een kop koffie drinken!

Herman Koot

Laten we eens kennismaken!

Plan een afspraak

Deze website maakt gebruik van cookies
We gebruiken cookies voor de werking van deze website, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Pas hieronder je voorkeuren aan en klik vervolgens op OK om akkoord te gaan met deze cookies.

Cookie settings