
Ik ben belangrijk!
Oké, ik geef het toe. Ik heb bevestiging nodig. Ik wil gewoon even horen dat ik het goed doe. En nee, je hoeft niet steeds te vertellen hoe geweldig ik ben, maar een beetje waardering is fijn. Hebben we dat op z’n tijd allemaal niet nodig? En laat jij je waardering wel eens blijken aan jouw werknemers? Ik geloof namelijk (en verschillende onderzoeken bevestigen dit) dat je medewerkers het belangrijkste onderdeel van jouw bedrijf zijn!
Iets met onzekerheid
Ja, ik heb het getroffen bij Buro Koorts. Maar ik heb ook bij een organisatie gewerkt waar totaal geen aandacht werd besteed aan het uitdelen van complimenten. In tegendeel zelfs, je hoorde het alleen als er iets fout was. Maar al die 99 dingen die je goed deed, hoorde je niemand over. Bij mij leidde dit tot onzekerheid. Doe ik het inderdaad wel goed? Doe ik wel waar ik goed in ben?
Er zit muziek in…
Nu bij Buro Koorts is dat wel anders. Nee, ik hoor niet elke dag hoe goed ik het doe. Maar het zit ‘m vaak ook juist in de kleine dingen. Nou ja, klein… pas werd er ineens bij mij thuis aangebeld, stonden Herman en Winfred voor de deur. Met een cadeau in hun handen. Vol nieuwsgierigheid pakte ik het uit en wat denk je? Een Sonos. Gewoon. Uit het niets. Omdat er ‘muziek in onze relatie zit’. Wauw!
Ga eens sporten!
En nog zo’n voorbeeld. Ik ga vaak met de auto naar het werk, ook al woon ik best dichtbij. Tja, misschien een beetje schandalig, maar ik heb elke dag een prima smoes om die fiets maar niet te hoeven pakken. Bewegen tijdens het werk, dat leek me wel wat, zei ik een keer gekscherend. En wat denk je? Nu staat er een bureaufiets voor mijn neus! Ik denk dat ik volgende week is laat vallen dat ik graag een miljoen zou willen…. Wie weet pakken Winfred en Herman dit ook op!
Werknemers: belangrijkste kapitaal van je bedrijf
Uit verschillende onderzoeken blijkt dat organisaties met betrokken medewerkers tot wel twee keer meer winst maken en een hogere omzetgroei hebben. Des te meer redenen om te investeren in je personeel! Ik denk dat Winfred en Herman goed op weg zijn om personeel aan Buro Koorts te binden, maar hoe pak jij dit aan? Zijn jouw medewerkers enthousiast over hun baan? Weten ze welke richting jij als organisatie op wil en voelen ze zich verantwoordelijk?
Met de neuzen dezelfde kant op
Buro Koorts denkt graag met bedrijven mee op strategisch niveau. Misschien denk je, Buro Koorts is toch ‘gewoon’ een marketingbureau? Nee, dat is het niet. Wij geloven dat marketing een proces is dat de hele bedrijfsvoering raakt. Enthousiaste en gemotiveerde medewerkers spelen hierin een belangrijke rol. Want de marketing kan nog zo top zijn, maar als de medewerkers niet meewerken, levert het niets op.
We bieden diverse workshops om als organisatie tot een strategie te komen waar iedereen in gelooft. Met de neuzen dezelfde kant op, dat is belangrijk. Als we de doelstellingen en strategie hebben bepaald, kunnen we de uitvoering op ons nemen. Wil je meer informatie? Neem dan contact met ons op!
PS. Die dikke buik die je ziet op de foto komt niet omdat ik met de auto naar het werk ga. Ik ben zwanger!
GESCHREVEN DOOR