Spring naar content

Dé marketingontwikkelingen van 2019

De marketingontwikkelingen gaan vliegensvlug. Zo kunnen we in 2019 bijvoorbeeld veel innovaties verwachten op gebied van marketing automation. Wij volgen alles op de voet en zijn al druk aan het experimenteren. Want wij doen alles om jouw bedrijf beter te maken. Benieuwd wat je dit jaar kunt verwachten? In dit blog bespreken we een aantal ontwikkelingen.

Dé marketingontwikkelingen van 2019

Gepubliceerd op 28 februari 2019 • 3 minuten leestijd

Video content

We zagen het al aankomen, maar nu is het wel heel duidelijk: video content wordt steeds populairder. De voorspelling is dat in 2021 maar liefst 82% van al het internetverkeer bestaat uit video’s! Hier hebben wij vorig jaar al op ingespeeld door een samenwerking aan te gaan met Boyan van Epic Pixel. Hij maakt voor onszelf en voor onze klanten de mooiste video’s, met resultaat!

Gepersonaliseerde content

Personalisatie in teksten wordt steeds meer toegepast. Dit kan onder andere door de inzet van marketing automation. Zo kun je bijvoorbeeld op basis van verschillende interesses een andere nieuwsbrief naar persoon A sturen dan naar persoon B. Ook dit zijn wij al uitgebreid aan het testen bij een aantal klanten.

Data driven marketing

Kennis van Google Analytics wordt steeds belangrijker. Als je je data analyseert, zie je wat werkt en wat niet. Zo laat je je meer dan ooit leiden door cijfers en pas je daar vervolgens je marketingactiviteiten op aan. Wij rapporteren naar onze klanten wat de resultaten zijn uit de online marketingwerkzaamheden. Met deze gegevens in handen bepalen we waar we ons op gaan richten in het volgende kwartaal.

“Hey Google, tot hoe laat is Buro Koorts vandaag bereikbaar?” De verwachting is dat in 2020 de helft van de zoekopdrachten via spraakgestuurde techniek gaat. Dit betekent dat de zoektermen of vragen gewoon via spraak worden gedaan en dat Google vervolgens zoekt naar de beste zoekresultaten. Daarom moet jouw website er echt op gericht zijn om de vraag van de (potentiële) klant te beantwoorden. Wij denken hier continu over na. Is jouw content relevant?

Chatten met chatbot (update 2024)

Misschien ken je het wel. Je komt op een website en krijgt een pop-up te zien waarin een digitale medewerker (chatbot) aan je vraagt of hij/zij jou verder kan helpen. Dit was vroeger vaak een regel gebaseerde chatbot. In 2024 zijn dit steeds vaker AI gestuurde chatbots. Deze chatbots zijn in staat de intentie achter vraag te begrijpen en zodoende kunnen ze ook de wat complexere of onverwachte vragen beantwoorden.

Door te chatten krijgt de klant snel en eenvoudig antwoord op zijn/haar vraag. Als je nieuwsgierig bent hoe een chatbot werkt kan je op onze website onze chatbot Manus testen.

Een chatbot kan een flink aantal vragen beantwoorden voor jouw organisatie en zo de werkdruk op de sales of het serviceteam verminderen. Het inzetten van de chatfunctie in combinatie met een live-agent zorgt ervoor dat een website bezoeker ook kan kiezen voor een gesprek met een mens. De klantenservice moet dan wel op gezette tijden bereikbaar zijn en snel kunnen handelen als er vragen aan de live-agent binnenkomen. Heb je interesse in een chatbot? Buro Koorts kan je helpen met aan AI-chatbot voor jouw bedrijf.

Ephemeral content

Social media is nog steeds populair, maar er is wel een verschuiving van Facebook naar Instagram. We zien nu dat er steeds meer gebruik gemaakt wordt van stories. Stories blijven maar 24 uur zichtbaar dus volgers weten dat wanneer ze niet kijken, ze ‘iets’ missen. Dit creëert exclusiviteit, het zogenaamde ‘fear of missing out’. Daarnaast wordt het minder als spam gezien. Bij een aantal klanten zijn we aan het testen wat de stories opleveren.

Marketing uitbesteden?

Wij houden ons dagelijks bezig met de ontwikkelingen op marketing gebied. We maken het graag mogelijk voor MKB’ers om gebruik te maken van tools en ontwikkelingen waar zij beter van worden. Wil jij ook je marketing uitbesteden? Neem gerust contact met ons op.

Nieuwsgierig geworden? Laten we eens een kop koffie drinken!

Nicole de Ruiter

Laten we eens kennismaken!

Plan een afspraak