
Klantonderzoek: overtuigende 8.2, maar grappen kunnen beter!
Wij geloven in ‘practice what you preach’, dus ook voor onszelf hebben wij een klantonderzoek uitgezet. Wij wilden van onze klanten horen hoe zij onze dienstverlening waarderen en wat zij zien als onze meerwaarde voor hun onderneming. In totaal heeft 50% van onze klanten meegedaan aan ons klantonderzoek. Dit is een uitzonderlijk hoge score en we zijn blij met deze betrokkenheid van onze klanten.
We hebben onder andere aan onze klanten gevraagd welke toegevoegde waarde wij leveren voor hun bedrijf. De tevredenheid over onze dienstverlening is in het klantonderzoek ook ter sprake gekomen. Hieronder de belangrijkste resultaten:
De resultaten uit ons klantonderzoek
Opvallend is dat 100% van de ondervraagde klanten ons aan zou bevelen aan anderen. 74% zegt zelfs dat ze ons zeker wel zullen aanbevelen. Van de ondervraagde klanten hebben wij ook een gemiddeld rapportcijfer gekregen van 8,2. Daar zijn wij uiteraard best trots op.
Als we verder inzoomen op onze dienstverlening, dan is 89% tevreden over het resultaat dat wij leveren, waarvan 41% zeer tevreden. Ook de mate waarin wij meedenken met het vraagstuk van onze klanten wordt gewaardeerd. Maar liefst 96% is tevreden over de mate waarin wij meedenken, waarvan 70% zeer tevreden.
Alleen aan de kwaliteit van onze grappen valt nog het één en ander te verbeteren. Van de ondervraagde klanten is 15% enigszins tevreden over onze grappen, 26% heeft geen mening en 7% is zeer ontevreden.
Toegevoegde waarde Buro Koorts
Op de vraag wat de toegevoegde waarde is van Buro Koorts werden veel verschillende antwoorden gegeven. Van sparringpartner, tot brenger van structuur en overzicht, via creatieve inspirator naar ook het buro waar men kennis heeft van online zaken. Onze uitdaging voor de komende tijd is vooral om onze ‘pitch’ helder en bondig te maken, zodat onze klanten in een paar woorden kunnen omschrijven wat wij doen en wat onze meerwaarde is voor hun bedrijf.
Klantonderzoek uitvoeren?
Ook benieuwd naar wat uw klanten vinden van uw bedrijf of uw dienstverlening? Wij helpen je graag met het opzetten van een objectief klantonderzoek. Wij kunnen je ook helpen met het uitvoeren van diepte interviews of het opzetten van een klantpanel.