Spring naar content

Marketing waar jij beter van wordt | Deel 1

In de serie ‘Marketing waar jij beter van wordt’ leggen we uit wat we hier concreet mee bedoelen. We kijken hierbij naar wat jij als ondernemer écht wilt. Want hoewel je je als ondernemer waarschijnlijk niet dagelijks bezig houdt met marketing, is het wél nodig om de doelen te halen die jij voor ogen hebt. Lees snel verder en ontdek wat wij bedoelen met ‘Marketing waar jij beter van wordt!’.

29 juli 2021 • 2 minuten leestijd

Waar komt de term ‘Marketing waar jij beter van wordt!’ vandaan?

Marketing is maatwerk. Daarom is het voor ieder bedrijf anders. Je gaat immers voor een fietsenmaker niet dezelfde reclame maken als voor een bakker. Wij kijken naar wat jij als ondernemer wilt bereiken en daar maken we vervolgens een strategisch plan voor. We brengen je doelgroep in kaart en zetten vervolgens marketingmiddelen in, zoals de social mediakanalen of Google Ads. ‘Marketing waar jij beter van wordt’ heeft te maken met jouw ambities en doelen en heeft zodoende voor ieder bedrijf een andere betekenis.

Waar Komt De Term ‘Marketing Waar Jij Beter Van Wordt!’ Vandaan

Meer leads, een betere concurrentiepositie en meer omzet

Een bedrijf moet winst maken, anders gaat het failliet. Zo simpel is het. En hoewel het waarschijnlijk niet de bestaansreden van je bedrijf is, zijn de primaire doelen voor een onderneming vaak het creëren van meer zichtbaarheid, leads en omzet. En daar heb je marketing voor nodig. Want stel: jij wilt 10 extra offerte-aanvragen per maand via je website. Dan heb je een doel. Maar om dat doel te bereiken, moet je een aantal acties ondernemen. Een voorbeeld:

  1. Ik wil 10 extra offerteaanvragen ontvangen via mijn website

Maar hoe?

  1. Je krijgt waarschijnlijk meer offerteaanvragen als je meer mensen met interesse in jouw product of dienst op je website krijgt…

Maar hoe werkt dat?

  1. Door beter vindbaar te worden in Google en/of actief te zijn op social media

Maar hoe doe ik dat dan?

  1. Dat kan door bijvoorbeeld online marketing (SEO en SEA) in te zetten

Je doel is dus meer offerteaanvragen ontvangen, maar om dat doel te behalen moet je in actie komen. Eén manier om dat dit te doen is door te beginnen met online marketing. De resultaten van deze inspanningen kun je meten in bijvoorbeeld Google Analytics.

Meer Leads, Een Betere Concurrentiepositie En Meer Omzet

‘Marketing als een ui’

Net als een ui bestaat marketing uit meerdere lagen. Jouw potentiële klant doorgaat een klantreis van onbekende van jouw merk tot ooit hopelijk klant en misschien zelfs fan. En tijdens die verschillende fases van de klantreis behoren ook diverse middelen en media. Maar hoe bereik je de juiste doelgroep? Door inmiddels meer dan 10 jaar ervaring kunnen we jou voorzien van een passend advies. Zo hebben we inmiddels al heel wat bedrijven mogen helpen met marketing waar zij beter van zijn geworden.

Meer weten over marketing waar jij beter van wordt?

De komende weken zullen we verder toelichten wat we bedoelen met deze uitdrukking. Wil je nu al meer weten? We nodigen je graag uit voor een lekkere bak koffie. Je kunt hier contact met ons opnemen.

Nieuwsgierig geworden? Laten we eens een kop koffie drinken!

Frank Koot

Frank Koot

Laten we eens kennismaken!

Plan een afspraak

Deze website maakt gebruik van cookies
We gebruiken cookies voor de werking van deze website, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Pas hieronder je voorkeuren aan en klik vervolgens op OK om akkoord te gaan met deze cookies.

Cookie settings