Veel marketingbureaus hameren erop: het belang van een marketingcommunicatieplan. Maar waarom is het zo belangrijk en wat staat er precies in zo’n plan? Dat lees je hier.
Waarom een marketingcommunicatieplan?
In een marketingplan leg je vast welke richting je op wil en wat je strategie daarin is. Dit maakt het makkelijker om je doelstellingen te behalen. Tegelijkertijd geeft een marketingplan je meer inzicht. Hierdoor heb je weer scherp wat je kansen en bedreigingen zijn en hoe je hierop in kunt spelen. Daarnaast heb je zwart op wit staan wat je wil bereiken en hoe je dat gaat doen. Dit geeft houvast en overzicht.
Waaruit bestaat een marketingcommunicatieplan?
Maar wat staat er dan allemaal in een marketingcommunicatieplan? Kortweg begint het met een analyse, gevolgd door een strategie en de uitvoering.
De analyse
In de analyse kijken we als eerste naar het bedrijf, denk aan de:
Ambities
Kernwaarden
Doelgroepen en behoeften van de doelgroepen
Ook maken we een interne en externe analyse. Hierin komt de SWOT uitgebreid aan de orde en maken we een confrontatiematrix. Ook beschrijven we de cultuur van het bedrijf.
De strategie
Als we de analyse gedaan hebben, kijken we naar de strategie. Wat zijn jouw doelen en hoe gaat jouw bedrijf ervoor zorgen dat jullie de marketing- en communicatiedoelstellingen behalen? Daarbij kijken we eerst naar het archetype. Ook benoemen we de huidige en gewenste positionering. Zo kun je je bijvoorbeeld onderscheiden op prijs, product, beleving, service of toegang. Heb jij duidelijk wat jouw bedrijf uniek maakt en zet je dit in bij je uitingen?
De uitvoering
Je weet inmiddels de richting en hebt bepaald hoe je het aan wil pakken. Nu rest er nog één ding: de uitvoering. En hier gaat het vaak mis. Vaak worden er hele mooie plannen gemaakt, maar blijft de uitvoering ergens hangen. Zonde, want nu ben je er bijna! Denk daarom goed na over welke middelen je in gaat zetten en waarom. En wat is je plan van aanpak, wanneer doe je wat?
Besteed je marketing uit
Heb je hulp nodig bij het maken van een marketingcommunicatieplan? Buro Koorts helpt je graag. Wij weten wat er nodig is om een strategie te bepalen. Maar dat niet alleen. Wij kunnen je ook helpen met de uitvoering. Zo belanden de plannen niet onderin de kast, maar zetten wij ze actief in om doelen te halen. Met welke doelen kunnen wij jou helpen?
Over Herman
Met mijn kennis en ervaring kunnen mensen mij met een gerust hart in de arm nemen. Ik sta naast de klant en denk strategisch mee. Ik zie al snel kansen en zet me vol enthousiasme in voor marketing waar je beter van wordt.
https://www.burokoorts.nl/wp-content/uploads/2022/06/Succesvol-Adverteren-LinkedIn.jpg5001000Nicole de Ruiterhttps://www.burokoorts.nl/wp-content/uploads/2019/07/buro-koorts-logo.pngNicole de Ruiter2022-06-02 12:03:242022-06-02 12:03:24Succesvol adverteren op LinkedIn: 5 tips!
https://www.burokoorts.nl/wp-content/uploads/2020/02/Foto-in-tekst.png5001000Buro Koortshttps://www.burokoorts.nl/wp-content/uploads/2019/07/buro-koorts-logo.pngBuro Koorts2022-06-01 10:04:172022-06-30 10:50:35Hoe kun je social media inzetten als bedrijf?
https://www.burokoorts.nl/wp-content/uploads/2022/05/Website-laten-bouwen.jpg7951500Nicole de Ruiterhttps://www.burokoorts.nl/wp-content/uploads/2019/07/buro-koorts-logo.pngNicole de Ruiter2022-05-23 17:19:012022-05-23 17:19:35Waar moet je aan denken bij het (laten) maken van een nieuwe website?
“Buro Koorts voorkomt dat we stil komen te staan”
De stalen deuren van De Rooy zijn een hit. De omzet van dit familiebedrijf is in enkele jaren verdrievoudigd. Wat is er precies gebeurd? Naast dat De Rooy een prachtig product heeft en het juiste moment zich aanbood, hielpen wij dit familiebedrijf door in te zetten op marketing. Het aantal leads nam toe, de conversie steeg en het offertetraject verloopt soepeler.
Buro Koorts werkt al sinds 2011 voor Skyliner. In 2011 kwam Skyliner naar ons toe met de vraag of wij wilden meedenken over de lange termijn strategie voor het bedrijf. Dit hebben we met veel plezier en succes gedaan. Eind 2018 besloot Skyliner om een duidelijker onderscheid te maken tussen de diensten van haar twee werkmaatschappijen Skyliner Automatisering B.V. en Skyliner Software B.V. en opnieuw schakelden ze onze hulp in.
INM adverteerde offline, maar deed verder niets aan hun online zichtbaarheid. Ze zagen om hen heen dat concurrenten online actief werden en realiseerden zich dat het toch echt essentieel werd om hierin mee te gaan. En zo kwamen ze bij Buro Koorts. Inmiddels werken we alweer sinds juni 2017 samen met INM en hebben we mooie resultaten bereikt. We spreken Wouter Burgerhart, mede-eigenaar van INM over zijn ervaringen met Buro Koorts.
Wij gebruiken cookies om uw gebruikservaring te optimaliseren, het webverkeer te analyseren en voor marketingdoeleinden. Lees meer over hoe wij cookies gebruiken en hoe u ze kunt beheren door op "Voorkeuren" te klikken. Als u akkoord gaat met ons gebruik van cookies, klikt u op "Cookies toestaan".
Deze cookies zijn noodzakelijk om de kernfunctionaliteit van de website te kunnen gebruiken.
Analytische cookies
Deze cookies stellen ons in staat om het gebruik van de website te analyseren, zodat we de prestaties van onze websites kunnen meten en verbeteren.
Overige externe diensten
Deze cookies worden gebruikt om advertenties beter af te stemmen op uw interesses, zowel binnen als buiten onze websites. Wijzigingen zijn pas effectief zodra u de pagina herlaadt
Google Webfont Instellingen:
Google Maps Instellingen:
Google reCaptcha instellingen:
Vimeo en Youtube video's insluiten:
Privacy Beleid
U kunt meer lezen over onze cookies en privacy-instellingen op onze Privacybeleid-pagina.