0318 - 742106
Buro Koorts
  • Marketing Abonnementen
  • Werkwijze
  • Over ons
    • Werken bij Buro Koorts
  • Referenties
  • Nieuws
  • Marketing Wiki
  • Contact
  • Zoek
  • Menu Menu
Terug
Marketingbedrijf Ede

Wat staat er in een marketingcommunicatieplan?

Veel marketingbureaus hameren erop: het belang van een marketingcommunicatieplan. Maar waarom is het zo belangrijk en wat staat er precies in zo’n plan? Dat lees je hier.

Waarom een marketingcommunicatieplan?

In een marketingplan leg je vast welke richting je op wil en wat je strategie daarin is. Dit maakt het makkelijker om je doelstellingen te behalen. Tegelijkertijd geeft een marketingplan je meer inzicht. Hierdoor heb je weer scherp wat je kansen en bedreigingen zijn en hoe je hierop in kunt spelen. Daarnaast heb je zwart op wit staan wat je wil bereiken en hoe je dat gaat doen. Dit geeft houvast en overzicht.

Waaruit bestaat een marketingcommunicatieplan?

Maar wat staat er dan allemaal in een marketingcommunicatieplan? Kortweg begint het met een analyse, gevolgd door een strategie en de uitvoering.

De analyse

In de analyse kijken we als eerste naar het bedrijf, denk aan de:

  • Ambities
  • Kernwaarden
  • Doelgroepen en behoeften van de doelgroepen

Ook maken we een interne en externe analyse. Hierin komt de SWOT uitgebreid aan de orde en maken we een confrontatiematrix. Ook beschrijven we de cultuur van het bedrijf.

De strategie

Als we de analyse gedaan hebben, kijken we naar de strategie. Wat zijn jouw doelen en hoe gaat jouw bedrijf ervoor zorgen dat jullie de marketing- en communicatiedoelstellingen behalen? Daarbij kijken we eerst naar het archetype. Ook benoemen we de huidige en gewenste positionering. Zo kun je je bijvoorbeeld onderscheiden op prijs, product, beleving, service of toegang. Heb jij duidelijk wat jouw bedrijf uniek maakt en zet je dit in bij je uitingen?

De uitvoering

Je weet inmiddels de richting en hebt bepaald hoe je het aan wil pakken. Nu rest er nog één ding: de uitvoering. En hier gaat het vaak mis. Vaak worden er hele mooie plannen gemaakt, maar blijft de uitvoering ergens hangen. Zonde, want nu ben je er bijna! Denk daarom goed na over welke middelen je in gaat zetten en waarom. En wat is je plan van aanpak, wanneer doe je wat?

Besteed je marketing uit

Heb je hulp nodig bij het maken van een marketingcommunicatieplan? Buro Koorts helpt je graag. Wij weten wat er nodig is om een strategie te bepalen. Maar dat niet alleen. Wij kunnen je ook helpen met de uitvoering. Zo belanden de plannen niet onderin de kast, maar zetten wij ze actief in om doelen te halen. Met welke doelen kunnen wij jou helpen?

Logo Buro Koorts

Darwinstraat 3D
6718 XR Ede

0318 – 742106

Google Partner
© Copyright - Buro Koorts
  • Voorwaarden
  • Disclaimer / Privacy
  • Sitemap
Scroll naar bovenzijde

Als je onze website gebruikt, mogen wij in ruil daarvoor cookies plaatsen. We maken gebruik van cookies om onze website te optimaliseren. Ook gebruiken we cookies om data te verzamelen en onze online advertenties gericht te kunnen tonen.

Dat snap ikMeer info

Cookie en privacy instellingen



Hoe wij cookies gebruiken

We kunnen vragen om cookies op uw apparaat te plaatsen. We gebruiken cookies om ons te laten weten wanneer u onze websites bezoekt, hoe u met ons omgaat, om uw gebruikerservaring te verrijken en om uw relatie met onze website aan te passen.

Klik op de verschillende rubrieken voor meer informatie. U kunt ook enkele van uw voorkeuren wijzigen. Houd er rekening mee dat het blokkeren van sommige soorten cookies van invloed kan zijn op uw ervaring op onze websites en de services die we kunnen bieden.

Essentiële Website Cookies

Deze cookies zijn strikt noodzakelijk om u diensten aan te bieden die beschikbaar zijn via onze website en om sommige functies ervan te gebruiken.

Omdat deze cookies strikt noodzakelijk zijn om de website te leveren, heeft het weigeren ervan invloed op het functioneren van onze site. U kunt cookies altijd blokkeren of verwijderen door uw browserinstellingen te wijzigen en alle cookies op deze website geforceerd te blokkeren. Maar dit zal u altijd vragen om cookies te accepteren/weigeren wanneer u onze site opnieuw bezoekt.

We respecteren volledig als u cookies wilt weigeren, maar om te voorkomen dat we u telkens opnieuw vragen vriendelijk toe te staan om een cookie daarvoor op te slaan. U bent altijd vrij om u af te melden of voor andere cookies om een betere ervaring te krijgen. Als u cookies weigert, zullen we alle ingestelde cookies in ons domein verwijderen.

We bieden u een lijst met opgeslagen cookies op uw computer in ons domein, zodat u kunt controleren wat we hebben opgeslagen. Om veiligheidsredenen kunnen we geen cookies van andere domeinen tonen of wijzigen. U kunt deze controleren in de beveiligingsinstellingen van uw browser.

Overige externe diensten

We gebruiken ook verschillende externe services zoals Google Webfonts, Google Maps en externe videoproviders. Aangezien deze providers persoonlijke gegevens zoals uw IP-adres kunnen verzamelen, kunt u ze hier blokkeren. Houd er rekening mee dat dit de functionaliteit en het uiterlijk van onze site aanzienlijk kan verminderen. Wijzigingen zijn pas effectief zodra u de pagina herlaadt

Google Webfont Instellingen:

Google Maps Instellingen:

Google reCaptcha instellingen:

Vimeo en Youtube video's insluiten:

Privacy Beleid

U kunt meer lezen over onze cookies en privacy-instellingen op onze Privacybeleid-pagina.

Privacybeleid
Accept settingsHide notification only