Spring naar content

Een nieuwe digitale showroom voor Akzent Lofttüren

Akzent Lofttüren, gevestigd in Kleinmachnow tussen het bruisende Berlijn en historische Potsdam, is al enkele jaren één van de exclusieve dealers van De Rooy Steel Doors. Akzent Lofttüren wil dé stalen deuren specialist in het noordoosten van Duitsland worden. Er was behoefte aan een nieuwe website om deze ambitie kracht bij te zetten. De afgelopen maanden hebben we eigenaar Bas Verbakel en zijn team geholpen met het realiseren van een prachtige, eigentijdse website. Het resultaat mag er zijn!

Terug naar het begin…

  • Functioneel ontwerp schrijven
  • Offertes van webbouwers vergelijken en adviseren
  • Coördineren tussen klant en webbouwer
  • Teksten schrijven
  • Selecteren van geschikte afbeeldingen
  • Website testen en optimaliseren
  • Google Analytics en Search Console inrichten
  • Consent Mode V2 implementeren

Al sinds 2012 dompelen we ons bijna dagelijks onder in de wereld van stalen deuren vanwege de samenwerking met De Rooy Steel Doors. In al die jaren hebben we al veel mooie ontwikkelingen meegemaakt bij De Rooy. Eén van de ontwikkelingen was de uitbreiding naar Duitsland met behulp van dealers, waaronder Akzent Lofttüren. Het voelde dan ook als een natuurlijke stap toen Bas, eigenaar van Akzent Lofttüren, ons benaderde voor hulp met zijn marketing. Onze kennis van stalen deuren én collega’s die de Duitse taal beheersen, zijn een mooie combinatie met de sterke visie van Bas.

Wat was de wens?

De oude website van Akzent Lofttüren was toe aan verbetering. We zagen kansen om bijvoorbeeld aanpassingen door te voeren en nieuwe landingspagina’s te maken. Dit was helaas niet makkelijk binnen het oude template. Daarnaast straalde de website niet het gewenste gevoel uit. Het was duidelijk dat een nieuwe website een absolute noodzaak was: een website die niet alleen eenvoudig aanpasbaar is, maar ook de luxe en exclusiviteit van het product naar voren brengt.

Wat hebben we gedaan?

We begonnen met het schrijven van een uitgebreid functioneel ontwerp, waarin we alle wensen en eisen vastlegden. Na akkoord hebben we offertes opgevraagd bij meerdere webbouwers in Nederland en Duitsland en adviseerden we Akzent Lofttüren bij de keuze. Uiteindelijk viel de keuze op webbouwer Draad, met wie we al vaker succesvol samenwerkten. Tijdens de kick-off meeting bespraken we de wensen voor de nieuwe website. Dit zorgde ervoor dat iedereen op één lijn zat. Gedurende het hele proces hadden we nauw contact met Akzent Lofttüren en Draad om feedback te verzamelen en aanpassingen door te voeren. We hebben een deel van de teksten geschreven in samenwerking met een Duitse tekstschrijver, om zo de perfecte toon te vinden voor Duitse consumenten in het luxe segment.

Na de eerste testfase hebben we de website gecontroleerd met onze ‘Nieuwe Website Checklist’. We controleerden alles – van redirects tot buttons en van afbeeldingen tot teksten – om ervoor te zorgen dat elk detail klopt. Daarnaast hebben we Google Analytics correct ingesteld en implementeerden we een cookiemelding met Consent Mode V2, om te voldoen aan de privacywetgeving.

Wat is het resultaat?

De nieuwe website van Akzent Lofttüren straalt nu precies de luxe en kwaliteit uit die past bij het bedrijf. Bezoekers krijgen direct een ‘wauw’-gevoel bij het zien van de hoogwaardige stalen deuren. Dankzij de vernieuwde site hebben we nu de flexibiliteit om zelf aanpassingen te doen en eenvoudig nieuwe pagina’s toe te voegen. Dit heeft de gebruiksvriendelijkheid vergroot én de online zichtbaarheid aanzienlijk verbeterd. Sinds de livegang van de website zien we een mooie, stabiele stijging van bijna 30% in het aantal organische sessies.

Na het succes van de Lofttüren-website, hebben we dezelfde aanpak toegepast voor het zusterbedrijf Akzent Parkett. Het resultaat zijn twee herkenbare websites, die ieder hun eigen verschillende producten laten zien.

Quote by: Myra Gerrits, Buro Koorts

‘Het was leuk om samen te werken met Akzent Lofttüren en Draad aan dit mooie project. Het eindresultaat is een website die echt recht doet aan hun hoogwaardige producten én een site waar we prettig mee kunnen werken aan de marketing van Akzent.’

Myra Gerrits

Buro Koorts

Quote by: Bas Verbakel, Akzent Lofttüren

‘Ik ben zeer tevreden over de samenwerking met Buro Koorts. Myra en Herman begeleiden ons en het zijn hele prettige personen om mee samen te werken. En wat nog belangrijk is, uiterst vakbekwaam. Wij zijn heel blij met het eindresultaat van beide websites en ontvangen ook veel positieve feedback van onze klanten. Samen met Buro Koorts hebben wij omzetdoelen vastgelegd voor de toekomst en dankzij onze samenwerking konden wij tot op heden jaarlijks onze omzetten verdubbelen. Wat wil je nog meer!’

Bas Verbakel

Akzent Lofttüren

Nieuwsgierig geworden? Laten we eens een kop koffie drinken!

Herman Koot

Laten we eens kennismaken!

Plan een afspraak