Een nieuwe digitale showroom voor Akzent Lofttüren
Akzent Lofttüren, gevestigd in Kleinmachnow tussen het bruisende Berlijn en historische Potsdam, is al enkele jaren één van de exclusieve dealers van De Rooy Steel Doors. Akzent Lofttüren wil dé stalen deuren specialist in het noordoosten van Duitsland worden. Er was behoefte aan een nieuwe website om deze ambitie kracht bij te zetten. De afgelopen maanden hebben we eigenaar Bas Verbakel en zijn team geholpen met het realiseren van een prachtige, eigentijdse website. Het resultaat mag er zijn!

Wat hebben we gedaan?
We begonnen met het schrijven van een uitgebreid functioneel ontwerp, waarin we alle wensen en eisen vastlegden. Na akkoord hebben we offertes opgevraagd bij meerdere webbouwers in Nederland en Duitsland en adviseerden we Akzent Lofttüren bij de keuze. Uiteindelijk viel de keuze op webbouwer Draad, met wie we al vaker succesvol samenwerkten. Tijdens de kick-off meeting bespraken we de wensen voor de nieuwe website. Dit zorgde ervoor dat iedereen op één lijn zat. Gedurende het hele proces hadden we nauw contact met Akzent Lofttüren en Draad om feedback te verzamelen en aanpassingen door te voeren. We hebben een deel van de teksten geschreven in samenwerking met een Duitse tekstschrijver, om zo de perfecte toon te vinden voor Duitse consumenten in het luxe segment.
Na de eerste testfase hebben we de website gecontroleerd met onze ‘Nieuwe Website Checklist’. We controleerden alles – van redirects tot buttons en van afbeeldingen tot teksten – om ervoor te zorgen dat elk detail klopt. Daarnaast hebben we Google Analytics correct ingesteld en implementeerden we een cookiemelding met Consent Mode V2, om te voldoen aan de privacywetgeving.
Wat is het resultaat?
De nieuwe website van Akzent Lofttüren straalt nu precies de luxe en kwaliteit uit die past bij het bedrijf. Bezoekers krijgen direct een ‘wauw’-gevoel bij het zien van de hoogwaardige stalen deuren. Dankzij de vernieuwde site hebben we nu de flexibiliteit om zelf aanpassingen te doen en eenvoudig nieuwe pagina’s toe te voegen. Dit heeft de gebruiksvriendelijkheid vergroot én de online zichtbaarheid aanzienlijk verbeterd. Sinds de livegang van de website zien we een mooie, stabiele stijging van bijna 30% in het aantal organische sessies.
Na het succes van de Lofttüren-website, hebben we dezelfde aanpak toegepast voor het zusterbedrijf Akzent Parkett. Het resultaat zijn twee herkenbare websites, die ieder hun eigen verschillende producten laten zien.