Onze werkwijze
Marketing is volgens ons een continu proces zonder direct begin of einde. Er is doorlopend aandacht voor nodig. Daarom vraagt een succesvol traject om een samenwerking van minimaal één of twee jaar. Om zeker te zijn dat kwaliteit continu onder de aandacht is, breken we dat proces op in vier fases.
Aangezien we de wereld niet allemaal op dezelfde manier bekijken, reageren we ook niet allemaal op dezelfde manier.
Vier fases naar resultaat
Onze methode bestaat uit vier fases die een oneindige lus vormen:
- Beschrijven wie je bent en waar je naartoe wilt (plannen).
- Marketing uitvoeren om verbinding te leggen met je klant (doen).
- Onderzoeken en analyseren van je data, klantverwachtingen en markt (controleren).
- Bijsturen, verbeteren en ontwikkelen (actualiseren).
Deze vier fases komen overeen met de kwaliteitscirkel van Deming: plannen, doen, controleren en actualiseren.

Fase 1 Plannen
Kies je voor ons Tactische Marketingpakket? Dan gaan we aan de slag op basis van je huidige koers. In het geval van Strategische Marketing gaan we in deze fase samen de richting vaststellen. Dat doen we met vier werksessies:
- Stip aan de horizon. Welke richting ga je op?
- Kernwaarden. Waar sta je voor?
- Onderscheidend vermogen. Wat maakt je bijzonder?
- Doelgroep en klantbehoefte. Op wie richt jij je?
Centraal in deze fase staan de gedragsstijlen.
Gedragsstijlen
Marketing gaat over het verbinden van mensen met je bedrijf. Dat doen wij met gedragsstijlen. Een gedragsstijl is de manier waarop iemand handelt, beslist of met informatie omgaat.
Ieder mens heeft een eigen manier van doen. Al die manieren verdelen wij in vier stijlen: rood, geel, groen en blauw. Zo is de een eerder geneigd om direct te handelen, terwijl een ander liever eerst wat tijd neemt om een bedrijf beter te leren kennen.
Wij zijn Mapstell geaccrediteerd en met deze methode weten wij jouw doelgroep te bereiken!

Fase 2 Doen
Op basis van de plannen uit fase 1:
- maken we social media accounts aan die we gaan beheren;
- richten we tools in om te meten wat de effecten zijn;
- schrijven we content die aansluit bij de verschillende gedragsstijlen;
Bij de pakketten Tactische en Strategische marketing vullen we deze fase aan met:
- werken aan het verbeteren van zoekposities (SEO);
- helpen met offline marketing en uitvoeren van projectmanagement.


Fase 3 Controleren
Regelmatig controleren we of de uitvoering nog in lijn staat met de plannen en doelstellingen uit fase 1. Afhankelijk van het gekozen pakket, doen we:
- klantonderzoek om te testen of je de verwachting van de klant waarmaakt;
- onderzoek naar de markt en je doelgroep, zodat we nog beter met hen kunnen verbinden;
- een (online) data analyse om te zien welke resultaten we behaald hebben en wat beter kan.
De uitkomsten bespreken we met je, ook als ze negatief zijn.
Fase 4 Actualiseren
Op basis van de analyses sturen we bij, zodat de ontwikkelingen onderdeel worden van je bedrijf. Hierdoor blijft je bedrijf op dezelfde golflengte als de klant.
