De wens van NOVEX is om een krachtige boodschap richting leden en consumenten te laten horen. Het doel is om de betrokkenheid en trots binnen de vereniging te stimuleren en tegelijkertijd duidelijke informatie over het werk en belang van (levens)executeurs, vereffenaars en toezichthouders naar consumenten te communiceren.
Een geslaagd lustrumjaar voor NOVEX
Het vijftienjarige jubileum van NOVEX is een belangrijke mijlpaal in de wereld van (levens)executeurs, toezichthouders en vereffenaars. Dit lustrum was een moment om terug te blikken én om vooruit te kijken. Sinds 2017 werken we samen met NOVEX en met het lustrum in het vizier was het tijd om groots uit te pakken!
Wat was de wens?
Wat hebben we gedaan?
Onze eerste stap was het ontwikkelen van meerdere lustrumthema-voorstellen. Dit deden we tijdens een brainstorm met het team, waaruit meerdere thema’s naar voren kwamen. De thema’s presenteerden we aan het bestuur zodat NOVEX zelf de uiteindelijke keuze kon maken. Dit leidde tot twee heldere thema’s: ‘Al 15 jaar samen sterker’ (intern) en ‘Maak het bespreekbaar’ (extern). Voor het lustrumlogo werkten we samen met vormgeefster Ester van Leuveren (E* D.SIGN), die ervoor gezorgd heeft dat de thema’s ook in de speciaal ontworpen lustrumlogo’s terugkomen.
Voor het externe thema lanceerden we een jaarlange social media campagne met wekelijkse tips over thema’s als wilsonbekwaamheid, testamenten en executeurs. We verzorgden zowel de tekstuele als de visuele uitingen hiervan. Daarnaast ondersteunden we NOVEX door teksten voor hun website en nieuwsbrief te schrijven om het lustrum te introduceren.
Wat is het resultaat?
Hoewel het lustrumjaar nog steeds in volle gang is, kunnen we stellen dat het een succes is, met dank aan de prettige samenwerking met NOVEX. Het nieuwe lustrumlogo is een centraal element in de communicatie van NOVEX en is zichtbaar op de website, in alle externe uitingen (zoals advertenties) en op sociale media. Het thema draagt bij aan de merkidentiteit van NOVEX. De social media campagne krijgt veel aandacht en interactie, waarbij de impressies van de berichten in totaal drie keer meer zijn dan voorheen. Ook het aantal doorkliks naar de website is meer dan verdubbeld.