NOVEX wil consumenten bewust maken van het belang van het inschakelen van een (levens)executeur, vereffenaar en/of toezichthouder. Aan ons de taak om dit belang duidelijk naar voren te laten komen in de communicatie. Na een sparringsessie met NOVEX waren we het er al snel over eens om ook de NOVEX-leden aan het woord te laten. Want wie kan nu beter het belang van een (levens)executeur, vereffenaar of toezichthouder benadrukken dan een lid zelf. We riepen leden daarom in 2018 op om zich te melden voor deze nieuwe rubriek en met succes: de aanmeldingen kwamen binnen, en ook nu – anno 2024 – zijn we nog lang niet uitgesproken!
40e interview ‘Leden aan het woord’ voor NOVEX
NOVEX is een belangenorganisatie voor (levens)executeurs, vereffenaars en toezichthouders waarbij meer dan 350 professionele (levens)executeurs, vereffenaars en toezichthouders zijn aangesloten. NOVEX maakt de consument bewust van regie bij leven en dood. Sinds 2018 helpen we NOVEX met continue marketing, waar het interviewen van leden onderdeel van is. Inmiddels hebben we meer dan dertig leden gesproken over hun werk en het lidmaatschap bij NOVEX. We vertellen je graag meer over deze mijlpaal en het concept ‘Leden aan het woord’.
Wat was de wens?
Wat hebben we gedaan?
We begonnen in 2018 met een concept. Hoe kunnen we ervoor zorgen dat de leden van NOVEX hun verhaal kunnen doen? En hoe maken we de koppeling tussen leden en consumenten? Het idee was om letterlijk de ‘leden aan het woord’ te laten. En zo geschiedde. We plaatsten een oproep in de interne ledennieuwsbrief en maakten afspraken met diverse leden voor telefonische interviews. We hebben daarbij een hele prettige samenwerking met verenigingsmanager Jacqueline Cino, die er onder andere voor zorgt dat de leden regelmatig worden herinnerd aan het concept. Inmiddels hebben we meer dan 40 leden geïnterviewd, waarbij we niet alleen zelf ontzettend veel hebben geleerd van het werk van een NOVEX-lid, maar ook consumenten hebben geïnformeerd over de voordelen. De verhalen van de leden worden vaak gelezen.
Wat is het resultaat?
Het resultaat is een ultieme samenwerking tussen de drie partijen: NOVEX, haar leden en Buro Koorts. NOVEX kan aan consumenten laten zien waar zij voor staan, wat de meerwaarde is van hun vereniging en biedt leden de mogelijkheid om zichzelf te profileren via de vereniging. Leden krijgen de mogelijkheid om hun verhaal aan een breed publiek te vertellen. En wij? Wij leren elke dag weer bij, mogen in gesprek met echte specialisten en kunnen je inmiddels alles vertellen over levenstestamenten, executeurs, vereffenaars en toezichthouders.