Nieuwe website en huisstijl voor Drost & Zonen
Al zestig jaar zorgt Drost & Zonen voor een schone werkomgeving bij bedrijven en organisaties. Schoonmaken is een dienst om trots op te zijn, en dat mocht de huisstijl en de website van dit Arnhemse schoonmaakbedrijf ook uitstralen. Daarom was het in 2021 tijd voor een moderniseringsslag, met een nieuw logo, nieuwe huisstijl en nieuwe website. Het resultaat? Een modern geheel waar Drost & Zonen trots op kan zijn.
Wat was de wens?
De grootste wens van Drost & Zonen was een visuele modernisering. De dienst schoonmaken is iets om trots op te zijn en het goed in beeld brengen van de schoonmakers was daarom erg belangrijk. Dit vroeg om een modernisering van het logo, mét een duidelijke en frisse huisstijl die past bij de tijd en de ontwikkelingen in het bedrijf. Tegelijkertijd moest de website meer gebruiksgemak opleveren en mocht het in een eigentijds jasje gegoten worden.
Wat hebben we gedaan?
In samenwerking met Frank van Dijk en Kevin Kersten (Drost & Zonen) hebben we een briefing gemaakt voor een nieuw logo en een huisstijl. Ester van Leuveren (E*D.SIGN) ontwierp op basis van de briefing een aantal voorstellen voor modernisering van het oude logo en als verrassing twee volledig out-of-the-box logo’s. Eén van de vernieuwende logo’s viel in de smaak en is de basis geworden voor de gehele nieuwe huisstijl en de nieuwe website. Na het ontwerp van het logo heeft Ester ook de verdere huisstijlelementen ontworpen, zoals de vacature-folders, werkopdrachten, enveloppen, e-mailhandtekening en het briefpapier.
Op basis van de nieuwe huisstijl, ontwikkelden we een functioneel ontwerp met alle wensen en eisen waaraan de nieuwe website moest voldoen. Webbouwer Draad wist deze wensen om te zetten in een uitstekend ontwerp en heeft de website verder ontwikkeld. Wij hebben dit proces begeleid en gecontroleerd of alle stappen naar wens waren. Goede foto’s liggen aan de basis van iedere nieuwe marketinguiting. Daarom hebben we een uitgebreide fotografiebriefing gemaakt, waarna we samen met Enrich Visuals en Kevin twee dagen op pad zijn geweest om de mooiste beelden te maken. Mét prachtige modellen: de collega’s van Drost & Zonen schitteren op alle foto’s. De beelden zijn terug te zien in de website en in andere offline en online uitingen.
Wat is het resultaat?
We hebben flink de tijd genomen voor de ontwikkeling van alle elementen. Want als we het dan toch doen, dan doen we het in één keer goed! Omdat er heel veel aangepakt moest worden, van e-mailhandtekening tot opdrachtbonnen en van fotografie tot website, duurde het gehele traject elf maanden. Het resultaat is een prachtige nieuwe huisstijl en website waar Drost & Zonen en haar team trots op mogen zijn. Wij zijn in ieder geval erg trots op het resultaat: alle partijen hebben topwerk geleverd.