“Korte lijnen, elkaar goed vinden. Buro Koorts is daar heel goed in”
Oxmed (onderdeel van Cornelion) is een vooruitstrevend bedrijf in stomazorg dat altijd op zoek is naar nieuwe manieren om de service voor klanten en distributeurs te verbeteren. Met wereldwijde activiteiten en verschillende tijdzones was er behoefte aan een oplossing die 24/7 ondersteuning kon bieden. Zo ontstond het idee voor een AI-chatbot, een ontwikkeling die zijn oorsprong vond in een ontmoeting tussen Michiel (CEO Cornelion Group) en Herman.
Tijdens het proces hebben we veel samengewerkt met Michiel van Kerkhof, één van de aandeelhouders en eindverantwoordelijke voor de marketing binnen de Cornelion Group, Jelle van Kerkhof, Marketing Cornelion, en Theo Tromp, verpleegkundig consulent bij Cornelion. We spraken met Theo over de samenwerking bij de ontwikkeling van Colo, de AI-chatbot van Oxmed.

Bijzonder prettige samenwerking
De samenwerking met Buro Koorts speelde volgens Theo een onmisbare rol in het succes van de chatbot: “Ik kan niet anders zeggen dan dat die samenwerking bijzonder prettig was. Korte lijnen, we konden elkaar goed vinden. Buro Koorts is daar heel goed in, vind ik. Het is niet zo dat je een mail stuurt en dan anderhalve week moet wachten tot je antwoord krijgt. Ik heb een paar keer de behoefte gehad om dingen direct te bespreken en dan stuurde ik een appje. Binnen 24 uur was er dan een Teams-afspraak en werd het opgelost.”
Een waardevolle toevoeging aan Oxmed
De chatbot heeft zich inmiddels bewezen als een onmisbare aanvulling op de klantenservice van Oxmed. “Wij zijn, en dat is breed gedragen binnen de organisatie, heel content met het resultaat,” vertelt Theo. “Zo kreeg ik een week of drie terug een telefoontje van onze CEO. Hij was er mee bezig geweest en ook hij was er zeer tevreden mee.” Theo vertelt dat de chatbot continu moet worden bijgewerkt om relevant en accuraat te blijven: “Ik ben ervan overtuigd dat je moet blijven voeden. Wij krijgen nu wat nieuwe producten, daar ben ik al mee bezig om die teksten aan te leveren. Zodra we het hebben, kan het naar Herman en Frank en dan kunnen die dat weer inleren in de bot.”
Erg tevreden met Buro Koorts
Theo benadrukt dat de samenwerking met Buro Koorts professioneel, efficiënt en prettig verliep: “De directe communicatie en korte lijnen zorgden ervoor dat vragen en onduidelijkheden snel werden opgepakt. Wanneer ik teksten aanleverde en iets niet helemaal duidelijk was, nam Herman direct contact op, en andersom werkte dat net zo soepel.” Theo waardeert de flexibiliteit en snelheid waarmee Buro Koorts te werk ging, wat een belangrijke bijdrage leverde aan het succes van het project.
Oxmed (onderdeel van Cornelion) is een vooruitstrevend bedrijf in stomazorg dat altijd op zoek is naar nieuwe manieren om de service voor klanten en distributeurs te verbeteren.