“Buro Koorts voorkomt dat we stil komen te staan”
De stalen deuren van De Rooy zijn een hit. De omzet van dit familiebedrijf is in enkele jaren verdrievoudigd. Waar kwam deze boost vandaan? En wat is er precies gebeurd? Naast dat De Rooy een prachtig product heeft en het juiste moment zich aanbood, hielpen wij dit familiebedrijf door in te zetten op marketing. Het aantal leads nam toe, de conversie steeg en het offertetraject verloopt soepeler. Laten we bij het begin beginnen.
Het aantal leads bleef toenemen.
Over de Rooy Metaaldesign
De Rooy ontwerpt en vervaardigt stalen deuren met zowel glas als leer. Het familiebedrijf staat voor 125 vakmanschap in staal. Inmiddels ligt de liefde voor het stalen ambacht in handen van Marein de Rooy.
Beter vindbaar, meer leads
Al sinds 2012 werken wij voor De Rooy. In eerste instantie om de stalen deuren beter zichtbaar te maken in de markt. Wij zijn toen aan de slag gegaan met nieuwe webteksten die de stalen producten vindbaar maken in Google. Al snel leverde dit resultaat op: steeds meer mensen kwamen terecht bij De Rooy en werden enthousiast over hun vakmanschap. Het aantal leads bleef toenemen. Inmiddels zijn we gegroeid naar een intensieve samenwerking waarbij er continu wordt gewerkt aan de marketing van De Rooy. En met succes: De Rooy is een gevestigde naam in de markt en het aantal offerte-aanvragen is enorm gegroeid.
Nieuwe klanten door slimme tool
Om de beleving van stalen deuren aan te laten sluiten bij de verwachting van de klant, ontwikkelden we samen met Aptic een slimme tool. Daarmee kunnen bezoekers op de website hun eigen deuren ontwerpen. Zo zien ze direct het resultaat en kunnen ze met een druk op de knop een offerte aanvragen. Omdat dit veel bezoekers naar de website trok en het eenvoudiger werd om stalen deuren te bestellen, kwamen er steeds meer nieuwe klanten bij.
Soepeler offertetraject
Het aanvraagvolume steeg en de offertes stroomden de deur uit. Maar elke offerte werd handmatig in Word opgemaakt, wat veel tijd kostte. Gaandeweg verliep het offreren niet efficiënt meer. We dachten mee over een oplossing en stelden voor om het offertetraject te automatiseren.
‘Nu hebben we één online systeem waar iedereen in kan. Dit is voor ons de perfecte oplossing, het bespaart ons heel veel tijd’, vertelt Marein de Rooy. In combinatie met de online tool is het hele traject versoepeld, van aanvraag tot offerte tot opdracht. Op deze manier hielpen wij De Rooy om hun bedrijfsprocessen aan te passen op de groei.
De omzet van dit familiebedrijf is in enkele jaren verdrievoudigd. Buro Koorts voorkomt dat we stil komen te staan.
Marketing uitbesteden
Momenteel is De Rooy koploper in stalen deuren. En het familiebedrijf blijft groeien. ‘We willen elke klant tevreden stellen en geen nee hoeven zeggen’, verklaart Marein de Rooy. Daarom besteedt de jonge ondernemer zijn marketing volledig uit aan ons. Zo kan hij zich focussen op het werk, en bieden wij continuïteit in hun marketingproces.
De komende tijd blijven we bouwen aan het merk De Rooy. Daarmee blijven we mensen bewust maken van de kwaliteit en het vakmanschap waarmee het bedrijf de stalen deuren maakt. Marein: ‘Ik heb het nodig dat Buro Koorts mij steeds achter de broek aan zit om input te verzamelen voor blogs, social media enzovoorts, omdat stilstaan achteruitgaan betekent. Buro Koorts voorkomt dat we stil komen te staan.’
Prachtig inspiratieboek
In 2021 hebben we een gaaf inspiratieboek ontwikkeld, waarin de stalen deuren van De Rooy het podium krijgen wat ze verdienen. Marein vertelt: “Buro Koorts weet wat we willen uitstralen. Ze hebben aan een half woord genoeg, nemen veel werk uit handen en zijn proactief met het voorstellen van goede ideeën. Doordat Buro Koorts goed geïnformeerd, enthousiast en proactief is, is het boek geworden wat het is. Nicole en Herman voelen meer als onze collega’s in plaats van alleen een marketingpartner.” Lees in onze casus meer over dit inspiratieboek.
Voor De Rooy houden we ons bezig met een diversiteit aan werkzaamheden, zowel online als offline. Zo regelen we bijvoorbeeld het contact met de vakbladen, onderhandelen we over de inkoop van de items en verzorgen we het aanleveren van de interviews en advertenties. Op de foto ziet u een cover van ArchiComm, een vakblad voor architecten. Naast een leuk interview en mooie advertentie, staat op de cover een foto die gemaakt is door ons. De stalen deuren met leer van De Rooy stralen!
Wil jij je marketing ook uitbesteden?
Kom gerust eens koffie drinken om kennis te maken. We staan bekend om onze uitstekende koffie, van espresso tot een cappuccino! Thee of wat fris mag natuurlijk ook. Als jij er maar blij van wordt.