Spring naar content

Marketing is voor ons een investering, geen kostenpost

Hoe blijven we zichtbaar tussen het “online geschreeuw” van de grote bedrijven in onze branche? Skyliner, een ICT- en automatiseringsbedrijf uit Veenendaal, is al ruim 12 jaar klant bij Buro Koorts. In die tijd is er veel veranderd in de branche. Arno Hoeve, algemeen directeur bij Skyliner: “Er is nu een enorme schaalvergroting aan de gang in onze branche. Wij zijn een niche speler. Onze grootste uitdaging is om tussen de grote bedrijven zichtbaar te blijven.” Met gerichte campagnes en een kritische blik helpen we Skyliner met hun groei in specifieke doelgroepen.

Campagnes met lange impact

  • Social media monitoren en beheer
  • Content en SEO
  • Nieuwsbrief
  • Acties en campagnes
  • Analyse en rapportage
  • Bouwen aan het merk
  • Strategie
  • Marketing automation

Een van de meest succesvolle acties die we bij Skyliner hebben gedaan waren de Cyber Security Weken. In vier weken zijn vier verschillende producten uitgelicht in het kader van veiligheid. Arno: “We mogen meer laten weten wat we doen. Meestal voeren we dingen uit, maar benoemen we het niet. Buro Koorts heeft dit met mailingen, social media posts en flyers onder de aandacht gebracht. Ook hebben ze geregeld dat leads actief werden nagejaagd. Dit alles heeft niet alleen ons een enorme boost gegeven, maar we merkten ook echt een kwaliteitsslag binnen onze klantenkring. Nog steeds merken we meer awareness en hogere mate van beveiliging bij onze klanten.”

Geen jaknikkers

Arno: “Wat mij aanspreekt is dat Buro Koorts aansluit op ons DNA. Ze hebben zich goed geprofileerd en weten wie ze zijn. Daarom werken ze met abonnementen, niet met eenmalige projecten. Het gaat om het traject, de lange termijn relatie. Dat is ook hoe wij erin staan.”

Werk je met Buro Koorts samen? Dan kijken we naar wat je nodig hebt. Arno heeft dit als volgt ervaren: “Ze durven kritische vragen te stellen waar je niet altijd op lijkt te wachten. Waarom je iets wil of juist niet. Maar dat helpt enorm om scherp te blijven. Daarvoor moet het juist schuren. Ik wil geen partij jaknikkers, ik wil verder komen.”

Nieuwe klanten via gerichte acties

Voor sommige acties heb je een beetje geduld nodig. Zo hebben we een campagne opgezet voor een specifieke doelgroep: gerichte advertenties waar de doelgroep (online) aanwezig is en het opsturen van pasjeshouders met subtiel het Skyliner logo erop. “Het was een lastige beslissing,” vertelt Arno. “Je moet investeren in iets waarvan je niet direct weet wat eruit komt. Dat weet je pas achteraf.” Met veel aanvragen vanuit deze doelgroep die direct te herleiden zijn naar deze campagne, waaronder een grote klant met ruim 70 werkplekken, kan de actie als een groot succes worden beschouwd. Arno: “We zien het gewoon groeien in de markt. Dat komt door de snelheid van werken en het meedenken. Het heeft er ook in geresulteerd dat we nu een percentage van onze omzet vrijmaken voor marketing. We zien marketing nu als investering in plaats van kostenpost.”

Inleven in de klant

Als marketingbureau moeten we ons kunnen inleven in niet alleen onze klanten, maar ook de klanten van onze klanten. “Wat ik krachtig vind is dat iedereen bij Buro Koorts zich echt probeert in te leven in wat we doen. Dan merk je dat marketing geen eenmalig kunstje is.”

Skyliner is een groeiend ICT bedrijf uit Veenendaal dat in 1990 is gestart met automatiseringsdiensten en het ontwikkelen van software. Later zijn ook VoIP telefonie, verbindingen en cloud- en hosted oplossingen aan het dienstenportfolio toegevoegd. In 2018 is Skyliner Software duidelijker losgemaakt van Skyliner Automatisering en sindsdien profileert Skyliner zich vanuit twee B.V’s: Skyliner Automatisering en Skyliner Software Engineers.

Nieuwsgierig geworden? Laten we eens een kop koffie drinken!

Herman Koot

Laten we eens kennismaken!

Plan een afspraak

Deze website maakt gebruik van cookies
We gebruiken cookies voor de werking van deze website, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Pas hieronder je voorkeuren aan en klik vervolgens op OK om akkoord te gaan met deze cookies.

Cookie settings