0318 - 742106
Buro Koorts
  • Marketing Abonnementen
  • Werkwijze
  • Over ons
    • Werken bij Buro Koorts
  • Referenties
  • Nieuws
  • Marketing Wiki
  • Contact
  • Zoek
  • Menu Menu
Terug
awesome contentcreatie

Contentcreatie – wat is waardevolle content?

Content. Misschien zegt de term je weinig, maar content betekent niets meer en niets minder dan de informatie die je online wil overbrengen aan lezers of klanten. De uitdaging zit hem vooral in het creëren van goede content, want goede content maken of schrijven is moeilijker dan je denkt. Wij vertellen graag uit welke criteria goede content bestaat en welke valkuilen je tegen kunt komen in de praktijk. Nieuwsgierig? Lees dan snel verder.

Voorwaarden voor goede content

Content bestaat niet alleen uit tekstuele informatie, maar ook uit foto’s, video’s, geluidsopnames, animaties en grafische afbeeldingen (infographics). Het begint met het vinden van de juiste vorm voor de doelgroep die je wilt bereiken. Daarnaast kijk je ook naar de kanalen waar je de content wilt gaan plaatsen, denk aan social media, je website, e-mailcampagnes of nieuwsitems. Goede content heeft de volgende eigenschappen nodig:

  • Een heldere en eenduidige boodschap.
  • Gaat uit van interactie en dialoog (niet alleen zenden).
  • Is actueel, interessant of relevant.
  • Is aantrekkelijk om te lezen, te zien of te horen.
  • Is afgestemd op de behoefte van de lezer.
  • Zet aan tot actie (in de vorm van reacties of gedrag).

Voor een optimaal bereik is het het beste om je content te verwerken in verschillende uitingen (blogs, afbeeldingen en video’s) en te plaatsen op verschillende kanalen (social media en website). De interactie of dialoog van je content kan soms ontstaan in reacties onder een blog op de website of via je social media kanalen. Het blog dat je nu leest hebben we bijvoorbeeld ook gedeeld op onze Facebookpagina en LinkedInpagina.

Wat zijn de voordelen van goede content?                                     

  1. Goede content is relevant voor de lezer en wordt goed gelezen of bekeken. Een goed geschreven stuk of een mooie infographic roept op tot bepaald gedrag. Dit kunnen reacties zijn in de vorm van het downloaden van een whitepaper, het opnemen van contact, een ‘share’ op Facebook of het oproepen van een discussie.
  1. Het tweede voordeel van goede content is goede vindbaarheid en als gevolg meer bezoek naar je website. Goede content wordt ook echt gelezen en dat ziet Google. Onze blog over hoe kom ik hoger in Google kan je daar alles over vertellen.
  1. Als derde wordt goede content vaak ook geassocieerd met vakkundigheid en betrouwbaarheid, omdat uit goede content blijkt dat je weet waar je het over hebt. Goede content werkt dus ook aan een vertrouwensband en binding met je lezers en volgers.
  1. Tot slot nog een tip: door steeds nieuwe en goede content te creëren en te plaatsen, groeit de zichtbaarheid van je organisatie of instelling op het internet. Als gevolg groeit ook je autoriteit op het gebied waarover jij schrijft of informatie deelt.

Valkuilen in de praktijk

Goede contentcreatie is makkelijker gezegd dan gedaan. Wij komen in de praktijk vaak tegen dat de verantwoordelijkheid voor het creëren van content in het midden blijft liggen. Hierdoor schiet contentcreatie erbij in als de dagelijkse werkzaamheden alle aandacht vragen. Daarnaast is de kwaliteit van de content ook afhankelijk van wie het maakt of schrijft. Niet iedereen kan aantrekkelijk schrijven of ontwerpen en ook nog eens goed gevonden worden op internet.

Om bovenstaande valkuilen te voorkomen is het belangrijk om een zorgvuldige keuze te maken wie je de content laat schrijven, maken of ontwerpen. Denk in het proces van contentcreatie in ieder geval aan de volgende twee punten:

  • Maak ten minste één iemand verantwoordelijk voor het aansturen, verzamelen en eventueel creëren van de content.
  • Zorg er ook voor dat je van te voren een contentstrategie uitschrijft die aansluit bij de doelstellingen van je bedrijf. Op deze manier weet je altijd met welke content wie, wat, wanneer gaat doen en wordt je content geen losse flodder, maar een samenhangend verhaal over je bedrijf of instelling.

De belangrijkste regel hierin is: neem de tijd voor goede contentcreatie of besteed het uit. Te vaak zien we dat er te weinig wordt gedaan met de informatie die voor handen is, vanwege tijdgebrek of desinteresse. Dat is jammer, want goede contentcreatie biedt kansen voor je bedrijf.

Content met content                    

Wil je graag content zijn met je content? Maak gerust eens met ons een afspraak voor een kennismakingsgesprek. Wij hebben ervaring met bedrijven uit uiteenlopende branches en kunnen je helpen om de contentcreatie van je bedrijf, merk of product naar een hoger plan te tillen.

Terug

Logo Buro Koorts

Darwinstraat 3D
6718 XR Ede

0318 – 742106

Google Partner
© Copyright - Buro Koorts
  • Voorwaarden
  • Disclaimer / Privacy
  • Sitemap
Scroll naar bovenzijde

Als je onze website gebruikt, mogen wij in ruil daarvoor cookies plaatsen. We maken gebruik van cookies om onze website te optimaliseren. Ook gebruiken we cookies om data te verzamelen en onze online advertenties gericht te kunnen tonen.

Dat snap ikMeer info

Cookie en privacy instellingen



Hoe wij cookies gebruiken

We kunnen vragen om cookies op uw apparaat te plaatsen. We gebruiken cookies om ons te laten weten wanneer u onze websites bezoekt, hoe u met ons omgaat, om uw gebruikerservaring te verrijken en om uw relatie met onze website aan te passen.

Klik op de verschillende rubrieken voor meer informatie. U kunt ook enkele van uw voorkeuren wijzigen. Houd er rekening mee dat het blokkeren van sommige soorten cookies van invloed kan zijn op uw ervaring op onze websites en de services die we kunnen bieden.

Essentiële Website Cookies

Deze cookies zijn strikt noodzakelijk om u diensten aan te bieden die beschikbaar zijn via onze website en om sommige functies ervan te gebruiken.

Omdat deze cookies strikt noodzakelijk zijn om de website te leveren, heeft het weigeren ervan invloed op het functioneren van onze site. U kunt cookies altijd blokkeren of verwijderen door uw browserinstellingen te wijzigen en alle cookies op deze website geforceerd te blokkeren. Maar dit zal u altijd vragen om cookies te accepteren/weigeren wanneer u onze site opnieuw bezoekt.

We respecteren volledig als u cookies wilt weigeren, maar om te voorkomen dat we u telkens opnieuw vragen vriendelijk toe te staan om een cookie daarvoor op te slaan. U bent altijd vrij om u af te melden of voor andere cookies om een betere ervaring te krijgen. Als u cookies weigert, zullen we alle ingestelde cookies in ons domein verwijderen.

We bieden u een lijst met opgeslagen cookies op uw computer in ons domein, zodat u kunt controleren wat we hebben opgeslagen. Om veiligheidsredenen kunnen we geen cookies van andere domeinen tonen of wijzigen. U kunt deze controleren in de beveiligingsinstellingen van uw browser.

Overige externe diensten

We gebruiken ook verschillende externe services zoals Google Webfonts, Google Maps en externe videoproviders. Aangezien deze providers persoonlijke gegevens zoals uw IP-adres kunnen verzamelen, kunt u ze hier blokkeren. Houd er rekening mee dat dit de functionaliteit en het uiterlijk van onze site aanzienlijk kan verminderen. Wijzigingen zijn pas effectief zodra u de pagina herlaadt

Google Webfont Instellingen:

Google Maps Instellingen:

Google reCaptcha instellingen:

Vimeo en Youtube video's insluiten:

Privacy Beleid

U kunt meer lezen over onze cookies en privacy-instellingen op onze Privacybeleid-pagina.

Privacybeleid
Accept settingsHide notification only