Contentcreatie – 4 tips voor waardevolle content

GESCHREVEN OP 13 APRIL 2022 DOOR
NICOLE DE RUITER
Wij geven je graag 4 handige tips over goede content en welke valkuilen je tegen kunt komen in de praktijk. Nieuwsgierig? Lees snel verder…
GESCHREVEN OP 13 APRIL 2022 DOOR
NICOLE DE RUITER
Wij geven je graag 4 handige tips over goede content en welke valkuilen je tegen kunt komen in de praktijk. Nieuwsgierig? Lees snel verder…
Content. Je kunt er niet omheen. Misschien zegt de term je weinig, maar content betekent niets meer en niets minder dan de informatie die je (online) overbrengt aan lezers of klanten. De uitdaging zit vooral in het creëren van goede content, want goede content maken of schrijven is moeilijker dan je denkt.
Content bestaat niet alleen uit tekstuele informatie, maar ook uit foto’s, video’s, geluidsopnames, animaties en grafische afbeeldingen (infographics). Het creëren van content begint met het vinden van de juiste vorm voor de doelgroep die je wilt bereiken. Daarnaast kijk je ook naar de kanalen waar je de content wilt gaan plaatsen. Denk daarbij aan social media, je website, e-mailcampagnes of nieuwsitems.
Goede content heeft de volgende eigenschappen:
Voor een optimaal bereik adviseren we om je content te verwerken in verschillende uitingen (blogs, afbeeldingen en video’s) en te plaatsen op verschillende kanalen (social media en website). De interactie of dialoog van je content kan soms ontstaan in reacties onder een blog op de website of via je social media kanalen. Het blog dat je nu leest hebben we bijvoorbeeld ook gedeeld op Facebook en LinkedIn.
Een goede contentcreatie is makkelijker gezegd dan gedaan. Wij komen in de praktijk vaak tegen dat de verantwoordelijkheid voor het creëren van content in het midden blijft liggen. Hierdoor schiet contentcreatie erbij in als de dagelijkse werkzaamheden alle aandacht vragen. Daarnaast is de kwaliteit van de content ook afhankelijk van wie het maakt of schrijft. Niet iedereen kan aantrekkelijk schrijven of ontwerpen en ook nog eens goed gevonden worden op internet.
Om bovenstaande valkuilen te voorkomen is het belangrijk om een zorgvuldige keuze te maken wie je de content laat schrijven, maken of ontwerpen. Denk in het proces van contentcreatie in ieder geval aan de volgende twee punten:
De belangrijkste regel hierin is: neem de tijd voor goede contentcreatie of besteed het uit. Te vaak zien we dat er te weinig wordt gedaan met de informatie die voor handen is, vanwege tijdgebrek of desinteresse. Dat is jammer, want goede contentcreatie biedt kansen voor je bedrijf.
Wil je graag content zijn met je content? Bij ons is content creëren onderdeel van onze marketingabonnement. Maak gerust eens met ons een afspraak voor een kennismakingsgesprek. Wij hebben ervaring met bedrijven uit uiteenlopende branches en kunnen je helpen om de contentcreatie van je bedrijf, merk of product naar een hoger plan te tillen.
Ik verdiep me graag in marketing automation en word blij van het schrijven van ijzersterke teksten. Ook kent social media, en dan met name Pinterest en Instagram, geen geheimen meer voor mij. Dit werkt goed voor mijn klanten en die kennis deel ik graag. En moet er een onderzoek gedaan worden? Dan duik ik daar meteen in!
De stalen deuren van De Rooy zijn een hit. De omzet van dit familiebedrijf is in enkele jaren verdrievoudigd. Wat is er precies gebeurd? Naast dat De Rooy een prachtig product heeft en het juiste moment zich aanbood, hielpen wij dit familiebedrijf door in te zetten op marketing. Het aantal leads nam toe, de conversie steeg en het offertetraject verloopt soepeler.
Buro Koorts werkt al sinds 2011 voor Skyliner. In 2011 kwam Skyliner naar ons toe met de vraag of wij wilden meedenken over de lange termijn strategie voor het bedrijf. Dit hebben we met veel plezier en succes gedaan. Eind 2018 besloot Skyliner om een duidelijker onderscheid te maken tussen de diensten van haar twee werkmaatschappijen Skyliner Automatisering B.V. en Skyliner Software B.V. en opnieuw schakelden ze onze hulp in.
INM adverteerde offline, maar deed verder niets aan hun online zichtbaarheid. Ze zagen om hen heen dat concurrenten online actief werden en realiseerden zich dat het toch echt essentieel werd om hierin mee te gaan. En zo kwamen ze bij Buro Koorts. Inmiddels werken we alweer sinds juni 2017 samen met INM en hebben we mooie resultaten bereikt. We spreken Wouter Burgerhart, mede-eigenaar van INM over zijn ervaringen met Buro Koorts.
Blijf op de hoogte van ons laatste nieuws en schrijf je in voor onze nieuwsbrief!
Wij gebruiken cookies om uw gebruikservaring te optimaliseren, het webverkeer te analyseren en voor marketingdoeleinden. Lees meer over hoe wij cookies gebruiken en hoe u ze kunt beheren door op "Voorkeuren" te klikken. Als u akkoord gaat met ons gebruik van cookies, klikt u op "Cookies toestaan".
Cookies toestaanVoorkeurenDeze cookies zijn noodzakelijk om de kernfunctionaliteit van de website te kunnen gebruiken.
Deze cookies stellen ons in staat om het gebruik van de website te analyseren, zodat we de prestaties van onze websites kunnen meten en verbeteren.
Deze cookies worden gebruikt om advertenties beter af te stemmen op uw interesses, zowel binnen als buiten onze websites. Wijzigingen zijn pas effectief zodra u de pagina herlaadt
Google Webfont Instellingen:
Google Maps Instellingen:
Google reCaptcha instellingen:
Vimeo en Youtube video's insluiten:
U kunt meer lezen over onze cookies en privacy-instellingen op onze Privacybeleid-pagina.
Privacy statement