Spring naar content

De kracht van bloggen

Bloggen is de ultieme manier om bezoekers naar je website te brengen. Je kunt laten zien dat je veel kennis in huis hebt. En dat niet alleen: wanneer je slimme onderwerpen kiest, kun je ook nog eens bovenaan in Google komen te staan. Een win-win situatie toch? Helaas merken wij dat bloggen meestal niet bovenaan het prioriteitenlijstje staat van de MKB’er. Benieuwd waarom bloggen tóch belangrijk is? Ik vertel het je graag.

6 juni 2017 • 2 minuten leestijd

Je kunt laten zien wat je in huis hebt

Je zult vast niet de enige organisatie zijn die jouw product of dienst verkoopt. Het kan daarom ook best lastig zijn om je te onderscheiden. Want waarom moet de klant naar jou komen, en niet naar de concurrent? Met behulp van een blog kun je laten zien welke kennis je in huis hebt. Door te delen welke nieuwe ontwikkelingen binnen jouw organisatie spelen, laat je zien dat jij er bovenop zit. Daarnaast kun je dieper ingaan op jouw diensten en producten.

Blogs zorgen voor gratis publiciteit

Leuke en interessante blogs worden regelmatig gedeeld op social media. Als ze vervolgens jouw bedrijfspagina liken, is je bereik bij een volgende blog groter. Want hoe meer pagina likes, hoe hoger het bereik. Hierdoor bouw je naamsbekendheid op en krijgen je bezoekers steeds meer een beeld van jouw organisatie.

Je komt hoger in de zoekmachines

Door waardevolle content te schrijven kun je gemakkelijker hoger in Google komen te staan. Grote kans dat er dan meer bezoekers op je website komen en dit leidt tot meer klanten. Maar ook hier is het belangrijk juiste onderwerpen te kiezen. Denk daarom goed na op welke onderwerpen je als organisatie gevonden wil worden.

Zijn er dan helemaal géén nadelen?

Als bloggen dan zoveel voordelen heeft, waarom blogt niet iedere ondernemer? Het antwoord hierop is relatief simpel: bloggen kost tijd. Allereerst moet je op zoek naar een leerzaam, interessant en relevant onderwerp. Je moet weten wat je (potentiële) klanten over jouw producten of diensten willen weten. Het kan nog best een hele klus zijn om hier achter te komen.

Maar goed, na een tijdje zoeken heb je een onderwerp. Fijn! Maar nu de inhoud nog. Aangezien het jouw organisatie en dus jouw kennisgebied is, zal je al wel wat punten hebben die je wilt benoemen. Maar realiseer je dat je moet schrijven voor je potentiële klant. Het is fijn dat jij veel kennis hebt over jouw diensten of producten, maar potentiële klanten hebben dit waarschijnlijk niet. Er kan best wat tijd in zitten in het schrijven vóór je doelgroep. Houd je bijvoorbeeld wel rekening met de verschillende gedrags­voorkeuren van je klanten?

Ook enthousiast geworden over bloggen?

Lijkt het je wel wat, het bijhouden van zo’n blog, maar heb je er zelf niet de middelen of tijd voor? Neem dan eens contact met ons op. Wij informeren je graag over onze werkwijze.

Nieuwsgierig geworden? Laten we eens een kop koffie drinken!

Nicole de Ruiter

Laten we eens kennismaken!

Plan een afspraak

Deze website maakt gebruik van cookies
We gebruiken cookies voor de werking van deze website, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Pas hieronder je voorkeuren aan en klik vervolgens op OK om akkoord te gaan met deze cookies.

Cookie settings