Spring naar content

De kracht van offline én online marketing

“Adverteren in de krant? Dat is toch niet meer van deze tijd?” en “Een event organiseren, levert dat wel wat op?”. Dit zijn vragen die wij geregeld krijgen. Offline marketing klinkt voor veel mensen ouderwets en daardoor onnodig. Natuurlijk kunnen (en willen!) we niet meer om online marketing heen, maar we zijn ervan overtuigd dat juist de combinatie goed is. Waarom? Dat vertel ik je in dit blog.

17 december 2019 • 3 minuten leestijd

Offline marketing

Met offline marketing bereik je je doelgroep door het gebruik van traditionele media. Denk hierbij aan kranten, billboards, beurzen, relatiegeschenken, evenementen enzovoorts. Heb je een lokale doelgroep? Dan is offline marketing zeker nog heel interessant. Adverteer bijvoorbeeld in een lokale krant of organiseer een evenement bij jou op locatie. Grote voordelen van offline marketing zijn:

  • Je bereikt een brede doelgroep, ook mensen die online niet actief zijn
  • Het vergroot je naamsbekendheid
  • Persoonlijke benadering vergroot interactie
  • Je creëert een beleving rond je merk/bedrijf

Want misschien herken je het: als je moet wachten op de bus, kijk je toch even naar die levensgrote advertentie naast je. Niemand kan om een groot billboard heen, waardoor veel mensen jouw boodschap tegenkomen. En stuur je je klanten nog een handgeschreven kaart? Of organiseer je een event? Dat levert veel interactie op. Interactie die uiteindelijk tot (meer) aankopen kan leiden. Zo zijn persoonlijke contacten van onschatbare waarde!

Online marketing

Online marketing omvat alle marketing waar je internet of daaraan gerelateerde digitale technologieën voor gebruikt. De online wereld blijft maar groeien. Er komen steeds meer vormen van online marketing bij en bijna iedereen maakt wel gebruik van het internet. Daarom kunnen bedrijven hier ook echt niet meer omheen. Voordelen van online marketing zijn:

  • Resultaten zijn goed meetbaar
  • Je kunt gericht je doelgroep bereiken
  • Het is vaak goedkoper dan offline marketing

Als je een advertentie in een krant plaatst, weet je nooit hoe vaak het exact bekeken wordt. Je weet misschien dat het krantje bij 15.000 mensen in de brievenbus belandt, maar je weet niet wie ook daadwerkelijk de krant openslaat.

Als je een advertentie in Google plaatst, kun je zien hoe vaak erop geklikt is, hoelang de bezoeker vervolgens op jouw website blijft en welke pagina’s er bekeken worden. Zo kun je de websitebezoeker volgen en hier kun je dan vervolgens op inspelen. Ook kun je targeten op jouw doelgroep. Dit betekent dat je in kunt stellen dat je bijvoorbeeld in Facebook alleen mensen wilt bereiken die in jouw omgeving wonen of die interesse hebben in jouw productgroep.

De kracht van de combinatie

Wij geloven dat juist de combinatie van offline en online marketing erg sterk is. Als jouw naam op verschillende plekken onder de aandacht komt, versterkt dit je naamsbekendheid enorm. Ook blijft de boodschap dan beter hangen. En heb je meerdere doelgroepen? Dan bereik je met offline marketing wellicht andere mensen dan met online marketing! Zo versterken offline en online marketing elkaar en dragen ze samen bij aan jouw marketingdoelen.

Allround marketingbureau in Ede

Wil je offline en online marketing toepassen binnen jouw bedrijf, maar weet je niet waar je moet beginnen? Schakel een marketingbureau in! Toch vind je dan waarschijnlijk veel marketingbureaus die alleen online marketing bieden. Buro Koorts is het allround marketingbureau in Ede waar je geholpen wordt met je offline én online marketing. Wij luisteren naar je wensen en verkennen de markt, jouw bedrijf en je doelgroep. Zo komen we tot een weloverwogen marketingplan.

Maar dat niet alleen. We nemen de uitvoering ook op ons. Of dit nu om een event of een persbericht gaat. Wij doen er alles aan om jouw bedrijf nog beter te maken. Neem contact met ons op voor meer informatie. Wij helpen je graag!

Nieuwsgierig geworden? Laten we eens een kop koffie drinken!

Nicole de Ruiter

Laten we eens kennismaken!

Plan een afspraak

Deze website maakt gebruik van cookies
We gebruiken cookies voor de werking van deze website, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Pas hieronder je voorkeuren aan en klik vervolgens op OK om akkoord te gaan met deze cookies.

Cookie settings