0318 - 742106
Buro Koorts
  • Over ons
  • Werkwijze
  • Marketing Abonnementen
  • Referenties
  • Casussen
  • Nieuws
  • Contact
  • Zoek
  • Menu Menu
Terug

Google Analytics, weet wat er op je website gebeurt

Waarschijnlijk heb je wel eens van Google Analytics gehoord. Maar ben je er ook al actief mee aan het werk? Niet? Wij geven in dit blog vijf redenen waarom je écht met Analytics moet starten.

Weet waar je bezoekers vandaan komen

Google Analytics houdt bij waar je websitebezoekers vandaan komen. Daarmee zie je of mensen bijvoorbeeld via Google zoeken komen of dat ze direct jouw webadres intikken. Ook kun je zien welke apparaten gebruikt worden. Dit geeft allemaal inzichten waar jij je marketingkeuzes op kunt baseren.

Google Analytics

In dit voorbeeld zien we dat bezoekers via verschillende kanalen binnenkomen.

Wat is het gedrag van bezoekers

In Google Analytics zie je ook wat je bezoekers daadwerkelijk doen op je website. Welke pagina’s bekijken ze? En hoe lang blijven ze op de website? Op welke pagina komen ze binnen en welke route nemen ze dan? Deze inzichten laten zien wat jouw websitebezoekers belangrijk vinden. Bijvoorbeeld welke producten populair zijn.

Meten geeft onderbouwing voor marketingkeuzes

Als je investeert in je marketing, wil je natuurlijk weten of dit nut heeft. Daar kom je pas achter als je gaat meten. In Google Analytics zie je precies welke campagne heeft gezorgd voor welke bezoekersaantallen. Hiermee kun je zelf bepalen of jouw campagne succesvol is geweest.

Google Analytics

In dit voorbeeld heeft de Facebookcampagne meer bezoekers opgeleverd dan de nieuwsbrieven.

Meet of je website rendabel is

Een website moet wat opleveren. Daarom willen we weten of de website nieuwe klanten oplevert. Dit doe je door bepaalde acties als doel aan te merken. Vult iemand een contactformulier in? Dan wordt dat misschien wel een klant. Dus dan vertegenwoordigt dit doel een bepaalde waarde. Door alle waardevolle doelen te meten, weet je uiteindelijk of de website z’n geld opgeleverd heeft.

Google Analytics

Hier zien we hoeveel doelen er in een periode behaald zijn. En de gemiddelde waarde die die doelen samen vertegenwoordigen.

Meten is weten. Online en offline.

Hoe meer je leert van je (potentiële) klanten hoe beter je ze van dienst kunt zijn. Ook in real-life heb je veel aan de data van Google Analytics. Als mensen online een product niet interessant vinden, zullen ze datzelfde product dan in de fysieke winkel wel kopen? Een ander voorbeeld: als er elk jaar meer gezocht wordt op jouw merknaam kan dat betekenen dat jouw merkbekendheid groter wordt. Ook dit is een effect dat verder reikt dan het internet.

Wil je meer weten over het inzetten van Google Analytics? Neem dan contact met ons op. Dan helpen wij je met het inzetten van deze krachtige tool en het aantoonbaar maken van jouw marketingresultaten.

Terug

Logo Buro Koorts

Darwinstraat 3D
6718 XR Ede

0318 – 742106

Marketing Wiki

Werken bij Buro Koorts

© Copyright - Buro Koorts
  • Reviewbeleid
  • Voorwaarden
  • Disclaimer / Privacy
  • Sitemap
Scroll naar bovenzijde

Wij gebruiken cookies om uw gebruikservaring te optimaliseren, het webverkeer te analyseren en voor marketingdoeleinden. Lees meer over hoe wij cookies gebruiken en hoe u ze kunt beheren door op "Voorkeuren" te klikken. Als u akkoord gaat met ons gebruik van cookies, klikt u op "Cookies toestaan".

Cookies toestaanVoorkeuren

Cookie Instellingen



Functionele cookies

Deze cookies zijn noodzakelijk om de kernfunctionaliteit van de website te kunnen gebruiken.

Analytische cookies

Deze cookies stellen ons in staat om het gebruik van de website te analyseren, zodat we de prestaties van onze websites kunnen meten en verbeteren.

Overige externe diensten

Deze cookies worden gebruikt om advertenties beter af te stemmen op uw interesses, zowel binnen als buiten onze websites. Wijzigingen zijn pas effectief zodra u de pagina herlaadt

Google Webfont Instellingen:

Google Maps Instellingen:

Google reCaptcha instellingen:

Vimeo en Youtube video's insluiten:

Privacy Beleid

U kunt meer lezen over onze cookies en privacy-instellingen op onze Privacybeleid-pagina.

Privacy statement
Instellingen opslaanAlle cookies weigeren