0318 - 742106
Buro Koorts
  • Marketing Abonnementen
  • Werkwijze
  • Over ons
    • Werken bij Buro Koorts
  • Referenties
  • Nieuws
  • Marketing Wiki
  • Contact
  • Zoek
  • Menu Menu
Terug
Blog customer experience

Hoe bereik je jouw klant aan de hand van de customer experience?

Wat doe jij om ambassadeurs te creëren? Voordat iemand ambassadeur is van jouw product, dienst of bedrijf, doorloopt hij of zij een aantal stappen. De manier waarop klanten jouw bedrijf beleven noemen we de customer experience of ook wel de klantbeleving. Een goede klantervaring is belangrijk, omdat je door positieve ervaringen klanten aantrekt en behoudt. In dit blog vertel ik je welke stappen de klant allemaal doorloopt en welke middelen ingezet kunnen worden om hem te bereiken.

Van onbekende tot klant

Eerst moet de potentiële klant bewust of onbewust een ‘probleem’ hebben, waar hij een oplossing voor zoekt. En die oplossing, dat is natuurlijk jouw product of dienst! Daarna zal hij zich gaan oriënteren op alle mogelijke oplossingen voor zijn probleem en uiteindelijk een aankoop doen.

Bewustwording

Voordat iemand klant kan worden, moet hij wel eerst afweten van het bestaan van jouw bedrijf of product. Als de klant op zoek is naar een oplossing voor zijn probleem en hij komt in aanraking met jouw product of dienst, zal dit de aandacht moeten trekken. Dit is de bewustwordingsfase.

In deze fase is het dus belangrijk om goed zichtbaar te zijn, zodat je vindbaar bent én opvalt tussen alle andere aanbieders. Dit kan bijvoorbeeld door het plaatsen van advertenties (online en offline), netwerken, koude acquisitie, radio/ tv spotjes, deelname aan beurzen en buitenreclame. Afhankelijk van de markt en het product denken wij graag mee over de beste marketingmiddelen.

Oriëntatie

In de oriëntatiefase bekijkt de potentiële klant meerdere aanbieders van hetzelfde of vergelijkbare producten of diensten met elkaar. Totaal verschillende producten of diensten kunnen toch de oplossing zijn voor één probleem. Denk aan het nemen van de auto of trein, of een vakantie naar Italië of het kopen van een nieuwe auto. Dit noemen we substitutiegoederen.

In deze fase moet de klant jou makkelijk kunnen vinden in Google en is het belangrijk om een goede en overzichtelijke website te hebben. Daarnaast moet je de voordelen van jouw product of dienst extra onder de aandacht brengen. Dit kan door unieke eigenschappen te benoemen of door bijvoorbeeld reviews van klanten te tonen. Ook is persoonlijk contact in deze fase erg belangrijk. Denk hierbij aan ruime openingstijden van de klantenservice en het reageren op vragen via social media.

Besluitvorming/ aankoop

In deze fase maakt de klant zijn definitieve beslissing. In de B2B moet hiervoor vaak eerst toestemming gegeven worden vanuit het hoger management. Ook hier is het belangrijk om resultaten te tonen, zoals reviews en succesverhalen. Hier wordt de offerte geaccepteerd of wordt de aankoop in de winkel/webshop gedaan.

Van klant tot klant af

Zodra de aankoop heeft plaats gevonden, gaat de klant een nieuwe fase in. Hier is het belangrijk dat de klant tevreden is over het product of de dienst. En dat vragen en klachten netjes en snel afgehandeld worden. Tevreden klanten zijn eerder geneigd om herhaalaankopen te doen en een langdurige relatie aan te gaan.

Gebruik of samenwerking

Bij een dienst is het belangrijk om de klant te blijven betrekken en te informeren over de status van de gang van zaken. Bij een product zal het contact met de leverancier minder zijn dan bij een dienst. Wel is het altijd belangrijk om in contact te blijven met je klanten en nieuwe aankopen te blijven triggeren. Dit kan bijvoorbeeld via mailings, acties, social media, een catalogus, advertenties of een klantevent.

Ambassadeur

Van je klanten ambassadeurs maken, dat wil natuurlijk ieder bedrijf. Het is belangrijk dat je weet wat de klant van jouw product of dienst vindt en dat het contact zo soepel en snel mogelijk verloopt. Wanneer een klant ambassadeur is, beveelt hij jouw bedrijf aan in zijn netwerk of op online vergelijkingswebsites. Hierdoor zijn nieuwe potentiële klanten ook eerder geneigd om bij jou te kopen.

Wij kunnen jou helpen

Heb jij hulp nodig met het bereiken van nieuwe klanten? Of wil je van jouw klanten echte ambassadeurs maken? Neem dan contact met ons op. Wij gaan graag met je in gesprek om te kijken hoe wij jou kunnen helpen.

Terug

Logo Buro Koorts

Darwinstraat 3D
6718 XR Ede

0318 – 742106

Google Partner
© Copyright - Buro Koorts
  • Voorwaarden
  • Disclaimer / Privacy
  • Sitemap
Scroll naar bovenzijde

Als je onze website gebruikt, mogen wij in ruil daarvoor cookies plaatsen. We maken gebruik van cookies om onze website te optimaliseren. Ook gebruiken we cookies om data te verzamelen en onze online advertenties gericht te kunnen tonen.

Dat snap ikMeer info

Cookie en privacy instellingen



Hoe wij cookies gebruiken

We kunnen vragen om cookies op uw apparaat te plaatsen. We gebruiken cookies om ons te laten weten wanneer u onze websites bezoekt, hoe u met ons omgaat, om uw gebruikerservaring te verrijken en om uw relatie met onze website aan te passen.

Klik op de verschillende rubrieken voor meer informatie. U kunt ook enkele van uw voorkeuren wijzigen. Houd er rekening mee dat het blokkeren van sommige soorten cookies van invloed kan zijn op uw ervaring op onze websites en de services die we kunnen bieden.

Essentiële Website Cookies

Deze cookies zijn strikt noodzakelijk om u diensten aan te bieden die beschikbaar zijn via onze website en om sommige functies ervan te gebruiken.

Omdat deze cookies strikt noodzakelijk zijn om de website te leveren, heeft het weigeren ervan invloed op het functioneren van onze site. U kunt cookies altijd blokkeren of verwijderen door uw browserinstellingen te wijzigen en alle cookies op deze website geforceerd te blokkeren. Maar dit zal u altijd vragen om cookies te accepteren/weigeren wanneer u onze site opnieuw bezoekt.

We respecteren volledig als u cookies wilt weigeren, maar om te voorkomen dat we u telkens opnieuw vragen vriendelijk toe te staan om een cookie daarvoor op te slaan. U bent altijd vrij om u af te melden of voor andere cookies om een betere ervaring te krijgen. Als u cookies weigert, zullen we alle ingestelde cookies in ons domein verwijderen.

We bieden u een lijst met opgeslagen cookies op uw computer in ons domein, zodat u kunt controleren wat we hebben opgeslagen. Om veiligheidsredenen kunnen we geen cookies van andere domeinen tonen of wijzigen. U kunt deze controleren in de beveiligingsinstellingen van uw browser.

Overige externe diensten

We gebruiken ook verschillende externe services zoals Google Webfonts, Google Maps en externe videoproviders. Aangezien deze providers persoonlijke gegevens zoals uw IP-adres kunnen verzamelen, kunt u ze hier blokkeren. Houd er rekening mee dat dit de functionaliteit en het uiterlijk van onze site aanzienlijk kan verminderen. Wijzigingen zijn pas effectief zodra u de pagina herlaadt

Google Webfont Instellingen:

Google Maps Instellingen:

Google reCaptcha instellingen:

Vimeo en Youtube video's insluiten:

Privacy Beleid

U kunt meer lezen over onze cookies en privacy-instellingen op onze Privacybeleid-pagina.

Privacybeleid
Accept settingsHide notification only