Spring naar content

Marketingabonnement goed vs. best: de verschillen en overeenkomsten

Wanneer je overweegt om ons in te schakelen voor jouw marketing, heb je bij ons de keuze uit twee abonnementen: abonnement Goed en abonnement Best. In dit artikel vertel ik je wat de verschillen en overeenkomsten zijn tussen de abonnementen, zodat je een betere inschatting kan maken welk abonnement het beste bij jouw bedrijf of merk past.

Gepubliceerd op 3 oktober 2023 • 3 minuten leestijd • Laatst geüpdatet op 1 mei 2024

Swipe van rechts naar links om de tabel te lezen

WerkzaamhedenGoedBest
Bedrijfsvoering in kaart brengen met Business Model Canvas
Werksessie om doelgroep en strategie te bepalen
Analyse van de bedrijfscultuur met een cultuurscan
Marketingcommunicatieplan schrijven
Advies over strategie en organisatie
Sparringsessie met ondernemer of MT
Marketing automation
Tools inrichten voor vindbaarheid (SEO)
Content schrijven (blogs, nieuws etc.)
Teksten optimaliseren
Website analyseren (o.a. Google Analytics)
Online en offline marketingcampagnes
Bouwen aan het merk
Initiëren van events
Nieuwsbrieven
Social media
Communicatiemiddelen optimaliseren
Kwartaalrapportage

Zoals in de tabel hierboven duidelijk te zien is, zijn de marketingabonnementen voor een groot deel gelijk. Met beide abonnementen gaan we jou helpen met bijvoorbeeld social media beheer, nieuwsbrieven, acties, campagnes en content. Ook analyseren we de data en rapporteren we over de resultaten. Er zijn echter twee grote verschillen tussen beide abonnementen, namelijk de strategische basis die we leggen en mogelijk marketing automation.

Verschil één: strategische werkzaamheden

Het eerste grote verschil is de behoefte aan hulp op het strategische vlak. Kunnen we jullie helpen met de marketingstrategie? Stel jezelf eens de volgende vragen:

  • Waarom is jouw bedrijf er? Waarom doe je dit werk? Wat zijn je drijfveren?
  • Heb ik duidelijk inzichtelijk welke (marketing)doelen ik wil bereiken met mijn bedrijf?
  • Heb ik mijn doelgroep helemaal juist in kaart?
  • Weet ik wat de gedrags­voorkeuren van mijn klanten is?
  • Heb ik helder in kaart wat mijn sterktes en zwaktes zijn?
  • Weet ik met welke kansen en bedreigingen ik te maken heb?
  • Weet ik wie mijn concurrenten zijn, zowel zakelijk als online?
  • Heb ik een duidelijke positionering in de markt gekozen?
  • Is de propositie naar de klanten overtuigend?
  • Heb ik een helder marketingcommunicatieplan?

Zijn jouw antwoorden hierop (bijna allemaal) ‘ja’? Dan past een marketingabonnement Goed bij jou. In dit marketingabonnement helpen we jou met de uitvoering van de marketing, zodat we de doelen behalen die jij hebt geformuleerd. In het abonnement Goed gaan we er dan vanuit dat jij de basis al op orde hebt. In feite kunnen wij met dit abonnement direct beginnen met jouw (uitvoerende) marketing. Uiteraard zit er wat opstart- en leertijd in, maar het is niet meer nodig om een jouw strategie te bepalen en een marketingcommunicatieplan te schrijven.

Zijn jouw antwoorden op de eerder genoemde vragen vooral ‘nee’? Dan past marketingabonnement Best bij jou. In dit abonnement helpen we jou met het ontwikkelen van een juiste strategie voor je bedrijf. We kijken naar jouw doelgroep, doen goed onderzoek, maken een passend marketingcommunicatieplan en op basis daarvan gaan we aan de slag. Ook gedurende de samenwerking blijven we werken aan jouw strategie.

Verschil twee: marketing automation

Het tweede grote verschil tussen de abonnementen is het toepassen van marketing automation. Marketing automation gaat over het ‘automatiseren’ van bepaalde marketingprocessen. Denk aan het geautomatiseerd aanbieden van content aan klanten, of een automatische opvolging na het downloaden van een brochure. Marketing automation past niet bij alle klanten, het past vooral bij bedrijven die actief aan de slag willen met leadgeneratie. Zoals bij alle tools in ons abonnement, we zetten enkel de tools in die bijdragen aan het behalen van jouw doelstellingen.

De verschillen samengevat

Samengevat, onderstaande werkzaamheden zitten alleen in marketingabonnement Best:

  • Bedrijfsvoering in kaart brengen met het Business Model Canvas
  • Werksessies om je doelgroep en strategie te bepalen
  • Analyse van de bedrijfscultuur met een cultuurscan
  • Marketingcommunicatieplan schrijven
  • Advies over strategie en organisatie
  • Sparringsessies met jou of je managementteam
  • Marketing automation

Heb je vragen? Stel ze gerust!

Ik hoop dat je in dit artikel duidelijk hebt kunnen lezen wat de verschillen zijn tussen onze abonnementen. Heb je nog vragen? Neem dan gerust contact op met ons! Wij helpen je graag met een passend én eerlijk advies.

Nieuwsgierig geworden? Laten we eens een kop koffie drinken!

Nicole de Ruiter

Laten we eens kennismaken!

Plan een afspraak

Deze website maakt gebruik van cookies
We gebruiken cookies voor de werking van deze website, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Pas hieronder je voorkeuren aan en klik vervolgens op OK om akkoord te gaan met deze cookies.

Cookie settings