Succesvol adverteren op LinkedIn: 5 tips!

GESCHREVEN OP 2 JUNI 2022 DOOR
NICOLE DE RUITER
Adverteer jij wel eens in LinkedIn? In dit blog geef ik je vijf tips om succesvol te kunnen adverteren op LinkedIn.
GESCHREVEN OP 2 JUNI 2022 DOOR
NICOLE DE RUITER
Adverteer jij wel eens in LinkedIn? In dit blog geef ik je vijf tips om succesvol te kunnen adverteren op LinkedIn.
LinkedIn is een online netwerk dat vooral gebruikt wordt om in contact te komen met professionals, het werven van personeel en om inspiratie op doen. Op dit moment zijn er wereldwijd meer dan 756 miljoen LinkedIn gebruikers. Ook in Nederland is LinkedIn populair: meer dan 1 miljoen Nederlanders gebruiken het netwerk dagelijks. LinkedIn kan ondernemers en bedrijven vooral helpen bij het creëren van merkbekendheid, het werven van personeel en het generen van nieuwe leads. Zowel voor het adverteren gericht op bedrijven als consumenten kan LinkedIn nieuwe kansen bieden. Daarover vertel ik je graag meer in dit artikel. Ook geef ik je vijf tips waarmee jij aan de slag kan.
Adverteren op LinkedIn is interessant vanwege de volgende vier redenen:
Een goede strategie is de basis van elke LinkedIn advertentiecampagne. Bepaal eerst wat je wilt bereiken met je advertentie en wat je hoopt dat gebruikers doen nadat ze deze hebben gezien. Op LinkedIn kun je kiezen tussen verschillende doelstellingen, waaronder bekendheid, overweging en conversies. Voorbeelden van campagnedoelen zijn:
Vaak wordt gedacht dat adverteren op LinkedIn duur is. Vergeleken met andere social media klopt dit ook. Daartegenover staat de hogere kwaliteit van de doelgroep die je kunt bereiken op LinkedIn. LinkedIn heeft twee opties voor het bieden op een advertentie: CPC (kosten per klik) of CPM (kosten per 1000 weergaven). Afhankelijk van de keuze van je doelgroep zal LinkedIn bepalen hoeveel je moet betalen per klik of per 1000 vertoningen van je advertentie. LinkedIn werkt namelijk met een veilingmodel. Uiteindelijk kan het hierdoor zijn dat je kosten per lead lager zijn als je op LinkedIn adverteert in plaats van op Facebook of Instagram.
Op LinkedIn wil je natuurlijk alleen je bedrijf tonen aan profielen die interessant voor je zijn. Afhankelijk van de door jou gekozen targetingopties, selecteert LinkedIn profielen die je advertentie te zien krijgen. Zo zorg je ervoor dat alleen voor jou interessante personen je advertentie te zien krijgen. Je kunt je advertentie bijvoorbeeld richten op:
Zodra je je doelen, je doelgroep en je budget hebt bepaald, kun je aan het creatieve werk beginnen: het maken van je advertentie. Kies een advertentietekst die past bij je campagnedoelen. Ook is het belangrijk dat je foto’s of video’s plaatst die de aandacht van je doelgroep trekken.
Eén van de grootste fouten die we zien is dat de LinkedIn-advertenties niet of weinig worden getest. Dit is zonde, want het is juist van belang dat je zeker weet dat je advertentie je doelgroep bereikt. Je kunt je advertentie op verschillende manieren testen, bijvoorbeeld met een A/B test waarin je gebruik maakt van verschillende koppen of afbeeldingen. Ook kun je variëren in doelgroep.
Het kan natuurlijk voorkomen dat je advertentie niet de resultaten geeft waar je op had gehoopt. Dit hoeft echter nog niet te betekenen dat LinkedIn niets voor jou is. Door te testen kan je kijken waar de verbeterpunten liggen of waar je juist successen boekt. Deze kun je weer meenemen in je volgende advertentiecampagne.
Wij willen bedrijven en ondernemers helpen te verbeteren en te groeien. Adverteren op LinkedIn kan daar onderdeel van zijn. Wil je meer weten over wat adverteren op LinkedIn voor je bedrijf kan betekenen? Buro Koorts helpt je graag! Kom gerust een keer bij ons langs om de mogelijkheden onder het genot van een kop koffie te bespreken.
Ik verdiep me graag in marketing automation en word blij van het schrijven van ijzersterke teksten. Ook kent social media, en dan met name Pinterest en Instagram, geen geheimen meer voor mij. Dit werkt goed voor mijn klanten en die kennis deel ik graag. En moet er een onderzoek gedaan worden? Dan duik ik daar meteen in!
De stalen deuren van De Rooy zijn een hit. De omzet van dit familiebedrijf is in enkele jaren verdrievoudigd. Wat is er precies gebeurd? Naast dat De Rooy een prachtig product heeft en het juiste moment zich aanbood, hielpen wij dit familiebedrijf door in te zetten op marketing. Het aantal leads nam toe, de conversie steeg en het offertetraject verloopt soepeler.
Buro Koorts werkt al sinds 2011 voor Skyliner. In 2011 kwam Skyliner naar ons toe met de vraag of wij wilden meedenken over de lange termijn strategie voor het bedrijf. Dit hebben we met veel plezier en succes gedaan. Eind 2018 besloot Skyliner om een duidelijker onderscheid te maken tussen de diensten van haar twee werkmaatschappijen Skyliner Automatisering B.V. en Skyliner Software B.V. en opnieuw schakelden ze onze hulp in.
INM adverteerde offline, maar deed verder niets aan hun online zichtbaarheid. Ze zagen om hen heen dat concurrenten online actief werden en realiseerden zich dat het toch echt essentieel werd om hierin mee te gaan. En zo kwamen ze bij Buro Koorts. Inmiddels werken we alweer sinds juni 2017 samen met INM en hebben we mooie resultaten bereikt. We spreken Wouter Burgerhart, mede-eigenaar van INM over zijn ervaringen met Buro Koorts.
Blijf op de hoogte van ons laatste nieuws en schrijf je in voor onze nieuwsbrief!
Wij gebruiken cookies om uw gebruikservaring te optimaliseren, het webverkeer te analyseren en voor marketingdoeleinden. Lees meer over hoe wij cookies gebruiken en hoe u ze kunt beheren door op "Voorkeuren" te klikken. Als u akkoord gaat met ons gebruik van cookies, klikt u op "Cookies toestaan".
Cookies toestaanVoorkeurenDeze cookies zijn noodzakelijk om de kernfunctionaliteit van de website te kunnen gebruiken.
Deze cookies stellen ons in staat om het gebruik van de website te analyseren, zodat we de prestaties van onze websites kunnen meten en verbeteren.
Deze cookies worden gebruikt om advertenties beter af te stemmen op uw interesses, zowel binnen als buiten onze websites. Wijzigingen zijn pas effectief zodra u de pagina herlaadt
Google Webfont Instellingen:
Google Maps Instellingen:
Google reCaptcha instellingen:
Vimeo en Youtube video's insluiten:
U kunt meer lezen over onze cookies en privacy-instellingen op onze Privacybeleid-pagina.
Privacy statement