0318 - 742106
Buro Koorts
  • Over ons
  • Werkwijze
  • Marketing Abonnementen
  • Referenties
  • Casussen
  • Nieuws
  • Contact
  • Zoek
  • Menu Menu
Terug
Belang van klantbeoordelingen

Waarom klantbeoordelingen onmisbaar zijn voor jouw bedrijf

Hoe vaak laat jij je in jouw aankoop leiden door een review of beoordeling? Maar liefst 90 procent van alle consumenten leest reviews. Daarnaast beschouwt 52 procent van alle consumenten beoordelingen zelfs als één van de belangrijkste bronnen van informatie. Dit is dan ook één van de redenen waarom wij bij onze klanten vaak hameren op het belang van tevreden klanten en klantbeoordelingen. Want je kan als bedrijf nog wel zo hard roepen hoe goed je bent, als jouw klantbeoordelingen dat niet ondersteunen, zal niemand je geloven. In dit artikel geef ik je verschillende tips met betrekking tot online klantbeoordelingen.

Schrijf referenties, maar vraag ook om beoordelingen

Een belangrijk punt van aandacht is het verschil tussen referenties (ook wel testimonials genoemd) en beoordelingen. Referenties worden geschreven door jouzelf. Je kiest daarbij uiteraard zorgvuldig uit welke klanten je interviewt en welke verhalen je online zet. Beoordelingen (of reviews) daarentegen zijn onafhankelijk van het bedrijf. Mensen kunnen hun beoordeling over jouw bedrijf plaatsen zonder dat zij daar toestemming voor nodig hebben. Uiteraard kan je tevreden klanten wél vragen om een beoordeling. Doe dat ook zeker en combineer referenties met beoordelingen. In je referenties kun je een groter verhaal kwijt, terwijl beoordelingen bijdragen aan de geloofwaardigheid en authenticiteit. Bekijk hier voorbeelden van referenties van Buro Koorts.

Het belang van klantreviews

Reageer altijd op beoordelingen

Vroeg of laat krijg je een negatieve review, hoe goed je ook bent. Dat kan gebeuren. Belangrijk is de manier waarop je omgaat met negatieve beoordelingen. Want ook al ben je het misschien niet eens met de review, blijf altijd respectvol. Probeer contact te zoeken met de klant en probeer het probleem op te lossen. Negatieve beoordelingen worden vaak geplaatst vanuit frustratie, dus toon begrip en kom met oplossingen. Kom je er écht niet uit en weet je zeker dat jouw klant ongelijk heeft? Geef dat dan aan in de reactie, maar ook hier geldt: blijf respectvol. En trouwens… wist je dat mensen té perfecte bedrijven wantrouwen? Het is dus helemaal niet zo erg om af en toe een lagere beoordeling te hebben. Vergeet tot slot ook niet de positieve beoordelingen. Bedank deze tevreden klanten voor hun beoordeling. Hiermee laat je zien dat je naar jouw klanten luistert.

Online reviews zijn onmisbaar!

Klantbeoordelingen zijn ontzettend van belang. Naast dat ze je geloofwaardigheid vergroten, dragen online beoordelingen ook bij aan je online zichtbaarheid. Het hebben van beoordelingen is één van de aspecten die Google meeneemt in jouw positie. Zo toont Google altijd jouw Google-beoordelingen. In sommige gevallen zijn jouw beoordelingen zelfs te zien in de ‘preview snippets’. Zo zijn online reviews niet alleen een leuke toevoeging, maar één van de grootste pijlers voor een klant om een aankoop wel of niet te doen. Neem daarom beoordelingen altijd mee in je marketingstrategie!

Wil je weten hoe wij dit aanpakken en kan je wel wat hulp gebruiken met jouw marketingstrategie? Je bent van harte welkom voor een goed gesprek, wij helpen je graag!

De cijfers uit dit artikel zijn afkomstig van Capterra, die onderzoek deed naar 700 Nederlandse consumenten.

Contact met marketingspecialist Nicole

GESCHREVEN DOOR

NICOLE DE RUITER
Terug

Logo Buro Koorts

Darwinstraat 3D
6718 XR Ede

0318 – 742106

Marketing Wiki

Werken bij Buro Koorts

© Copyright - Buro Koorts
  • Reviewbeleid
  • Voorwaarden
  • Disclaimer / Privacy
  • Sitemap
Scroll naar bovenzijde

Wij gebruiken cookies om uw gebruikservaring te optimaliseren, het webverkeer te analyseren en voor marketingdoeleinden. Lees meer over hoe wij cookies gebruiken en hoe u ze kunt beheren door op "Voorkeuren" te klikken. Als u akkoord gaat met ons gebruik van cookies, klikt u op "Cookies toestaan".

Cookies toestaanVoorkeuren

Cookie Instellingen



Functionele cookies

Deze cookies zijn noodzakelijk om de kernfunctionaliteit van de website te kunnen gebruiken.

Analytische cookies

Deze cookies stellen ons in staat om het gebruik van de website te analyseren, zodat we de prestaties van onze websites kunnen meten en verbeteren.

Overige externe diensten

Deze cookies worden gebruikt om advertenties beter af te stemmen op uw interesses, zowel binnen als buiten onze websites. Wijzigingen zijn pas effectief zodra u de pagina herlaadt

Google Webfont Instellingen:

Google Maps Instellingen:

Google reCaptcha instellingen:

Vimeo en Youtube video's insluiten:

Privacy Beleid

U kunt meer lezen over onze cookies en privacy-instellingen op onze Privacybeleid-pagina.

Privacy statement
Instellingen opslaanAlle cookies weigeren