Nieuw luxe inspiratieboek voor De Rooy
Een nieuw inspiratieboek dat kwaliteit uitstraalt, maar tegelijkertijd ook informatief is. Dat was de wens van Marein en Herriët begin 2021. De Rooy Metaaldesign ontwerpt, produceert en monteert de mooiste stalen deuren. Deze stalen deuren kenmerken zich door hun kwaliteit. Geen lasnaden, perfecte draaisystemen én uitstekende service. Uiteraard hoort daarbij een brochure die laat zien waar De Rooy voor staat. In nauwe samenwerking met De Rooy en De Indruk hebben we een prachtig inspiratieboek ontwikkeld dat past bij de toekomstplannen. Vanaf de eerste ideeën tot het drukwerk is het een mooi samenspel geweest met een schitterend eindresultaat. We vertellen je graag meer over de reis die we hebben afgelegd!
Wat was de wens?
In 2018 hebben we, samen met De Indruk, een brochure gemaakt die diende als een showcase van het bedrijf. Eind 2020 waren deze brochures bijna op en inmiddels had De Rooy al vele mooie stappen gemaakt. Nieuwe modellen, vlakverdelingen, goud- en bronscoating en leer: allemaal specificaties die ontbraken in de vorige brochure. Er was behoefte aan een nieuwe brochure en niet zomaar één. We zochten naar een brochure die de luxe uitstraalt van de deuren én laat zien dat De Rooy een speler met internationale allure is.
Wat hebben we gedaan?
Samen met Herriët en Marein van De Rooy begonnen we met een brainstorm. Wat is er mogelijk? En wat wilden we in de brochure terugzien? Op basis van deze eerste ideeën ontwikkelden we een briefing waarmee de vormgever aan de slag kon. Hierin stonden zaken als wensen voor de projecten, teksten en de doelen die we voor ogen hadden.
De Indruk ontwierp een visueel concept, waarna zij begonnen zijn met het verder ontwikkelen van de brochure. Wij waren verantwoordelijk voor de goede teksten en het organiseren van de juiste foto’s en beelden. Een groot deel van de foto’s is gemaakt door Enrich Visuals en Gerard Corts, een deel is afkomstig van vakblad The Art of Living.
Vanwege dealers in Duitsland was het tevens een wens om een volledig Duitse brochure te ontwikkelen. In goed samenspel hebben we diverse revisierondes gehad en de puntjes op de i gezet. Ook hebben we diverse slimmigheden in de brochure verwerkt, zoals een QR-code met UTM-tag, zodat we kunnen meten hoevaak de QR codes worden gebruikt.
Wat is het resultaat?
Het resultaat is een ijzersterk en inspirerende brochure in twee varianten: een hardcover boek en een softcover brochure. Het boek op zichzelf is inspirerend én informerend en laat de vele mogelijkheden van stalen deuren zien. Met dit inspiratieboek is de Rooy meer dan ooit klaar voor de toekomst. Dit project laat de kracht van samenwerken erg goed zien. Niet alleen de samenwerking tussen Buro Koorts en De Rooy is cruciaal, maar ook die met De Indruk. Een stabiele, oprechte samenwerkingspartner is een essentieel onderdeel van een goed marketingresultaat.