Spring naar content

Nieuw luxe inspiratieboek voor De Rooy

Een nieuw inspiratieboek dat kwaliteit uitstraalt, maar tegelijkertijd ook informatief is. Dat was de wens van Marein en Herriët begin 2021. De Rooy Metaaldesign ontwerpt, produceert en monteert de mooiste stalen deuren. Deze stalen deuren kenmerken zich door hun kwaliteit. Geen lasnaden, perfecte draaisystemen én uitstekende service. Uiteraard hoort daarbij een brochure die laat zien waar De Rooy voor staat. In nauwe samenwerking met De Rooy en De Indruk hebben we een prachtig inspiratieboek ontwikkeld dat past bij de toekomstplannen. Vanaf de eerste ideeën tot het drukwerk is het een mooi samenspel geweest met een schitterend eindresultaat. We vertellen je graag meer over de reis die we hebben afgelegd!

Terug naar het begin…

  • Brainstorm
  • Briefing ontwikkelen
  • Projectmanagement fotografie
  • Content schrijven
  • Duitse vertalingen regelen

De samenwerking tussen De Rooy en Buro Koorts gaat al bijna tien jaar terug. In 2012 begonnen we met het doel de stalen producten beter zichtbaar te maken in de markt. We zijn toen gestart met het schrijven van nieuwe webteksten. Dit wierp zijn vruchten af: steeds meer mensen werden enthousiast over het vakmanschap van De Rooy. Vandaag de dag is De Rooy marktleider in de stalen deuren branche en ontwikkelen zij prachtige stalen deuren. In al die jaren zijn we met De Rooy meegegroeid tot een full service marketingpartner voor dit Veenendaals bedrijf.

Wat was de wens?

In 2018 hebben we, samen met De Indruk, een brochure gemaakt die diende als een showcase van het bedrijf. Eind 2020 waren deze brochures bijna op en inmiddels had De Rooy al vele mooie stappen gemaakt. Nieuwe modellen, vlakverdelingen, goud- en bronscoating en leer: allemaal specificaties die ontbraken in de vorige brochure. Er was behoefte aan een nieuwe brochure en niet zomaar één. We zochten naar een brochure die de luxe uitstraalt van de deuren én laat zien dat De Rooy een speler met internationale allure is.

Wat hebben we gedaan?

Samen met Herriët en Marein van De Rooy begonnen we met een brainstorm. Wat is er mogelijk? En wat wilden we in de brochure terugzien? Op basis van deze eerste ideeën ontwikkelden we een briefing waarmee de vormgever aan de slag kon. Hierin stonden zaken als wensen voor de projecten, teksten en de doelen die we voor ogen hadden.

De Indruk ontwierp een visueel concept, waarna zij begonnen zijn met het verder ontwikkelen van de brochure. Wij waren verantwoordelijk voor de goede teksten en het organiseren van de juiste foto’s en beelden. Een groot deel van de foto’s is gemaakt door Enrich Visuals en Gerard Corts, een deel is afkomstig van vakblad The Art of Living.

Vanwege dealers in Duitsland was het tevens een wens om een volledig Duitse brochure te ontwikkelen. In goed samenspel hebben we diverse revisierondes gehad en de puntjes op de i gezet. Ook hebben we diverse slimmigheden in de brochure verwerkt, zoals een QR-code met UTM-tag, zodat we kunnen meten hoevaak de QR codes worden gebruikt.

Wat is het resultaat?

Het resultaat is een ijzersterk en inspirerende brochure in twee varianten: een hardcover boek en een softcover brochure. Het boek op zichzelf is inspirerend én informerend en laat de vele mogelijkheden van stalen deuren zien. Met dit inspiratieboek is de Rooy meer dan ooit klaar voor de toekomst. Dit project laat de kracht van samenwerken erg goed zien. Niet alleen de samenwerking tussen Buro Koorts en De Rooy is cruciaal, maar ook die met De Indruk. Een stabiele, oprechte samenwerkingspartner is een essentieel onderdeel van een goed marketingresultaat.

Quote by: Marein de Rooy, De Rooy Steel Doors

“Buro Koorts weet wat we willen uitstralen. Ze hebben aan een half woord genoeg, nemen veel werk uit handen en zijn proactief met het voorstellen van goede ideeën. Doordat Buro Koorts goed geïnformeerd, enthousiast en proactief is, is het boek geworden wat het is. Nicole en Herman voelen meer als onze collega’s in plaats van alleen een marketingpartner.”

Marein de Rooy

De Rooy Steel Doors

Quote by: Nicole, Allround marketeer

“Werken bij Buro Koorts staat gelijk aan persoonlijk contact, een gezellig team, leuke klanten en creativiteit. Je krijgt alle ruimte om te experimenteren met de nieuwste tools en cursussen te volgen. Deze kennis kunnen we direct toepassen bij onze klanten. Zo blijf je jezelf ontwikkelen én zorg je ervoor dat onze klanten altijd voorop lopen. Hierdoor is geen dag hetzelfde”.

Nicole

Allround marketeer

Nieuwsgierig geworden? Laten we eens een kop koffie drinken!

Herman Koot

Laten we eens kennismaken!

Plan een afspraak

Deze website maakt gebruik van cookies
We gebruiken cookies voor de werking van deze website, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Pas hieronder je voorkeuren aan en klik vervolgens op OK om akkoord te gaan met deze cookies.

Cookie settings