Waarom marketing uitbesteden? 7 voordelen!

Marketing waar jij beter van wordt

GESCHREVEN OP 6 MEI 2022 DOOR
FRANK KOOT

Als je aan de slag wil gaan met marketing kom je voor een keuze te staan. Ga je het zelf doen, neem je iemand in dienst of ga je je marketing uitbesteden? In dit blog bespreken we zeven voordelen van marketing uitbesteden.

Een marketingbureau neemt vaak een groot deel van de gehele marketing van een bedrijf op zich. Denk hierbij aan het bedenken en opzetten van een marketingstrategie om de gestelde doelen te realiseren. Daarnaast sturen wij partijen aan zoals het reclamebureau, de webbouwer en de fotograaf. Hierdoor is een marketingbureau op zowel strategisch, tactisch en operationeel vlak een partner voor jou als ondernemer.

Waarom marketing uitbesteden?

Als je volledig ontzorgd wil worden, kun je je marketing uitbesteden aan een full-service marketingbureau zoals Buro Koorts. Wij nemen al het werk uit handen en zo kun jij doen waar je goed in bent: ondernemen! Hieronder zeven voordelen van marketing uitbesteden:

  1. Wij doen het meeste werk
  2. Geen verborgen kosten
  3. Blijvende resultaten: wij zijn continu bezig met het verbeteren van jouw marketing.
  4. Een heel team in plaats van één medewerker
  5. Jij hebt de touwtjes in handen
  6. Meetbare resultaten
  7. Je profiteert van jarenlange ervaring

1.      Wij doen het meeste werk

Wij helpen je dagelijks met jouw marketing zodat jij kan focussen op het ondernemen. Dit betekent echter niet dat je jouw marketing aan ons overdraagt en er vervolgens geen omkijken meer naar hebt. Integendeel, je behaalt immers samen de beste resultaten. Wij kunnen je helpen met de uitvoering, strategisch meedenken en zorgen voor een strakke planning. Maar jij moet bepalen wat je wilt met joúw marketing. Wat is jouw stip aan de horizon? Vervolgens gaan wij hard aan de slag om dat te realiseren. Dat doen we zoveel mogelijk zelfstandig, maar altijd in samenwerking en samen met jou.

2.    Geen verborgen kosten

Bij Buro Koorts vinden we transparantie belangrijk. We werken daarom met vaste marketingabonnementen zodat jij precies weet waar je aan toe bent.

  • GOED

    • Tools inrichten voor vindbaarheid (SEO)
    • Content schrijven (blogs, nieuws etc.)
    • Teksten optimaliseren
    • Website analyseren (o.a. Google Analytics)
    • Online en offline marketingcampagnes
    • Bouwen aan het merk
    • Initiëren van events
    • Nieuwsbrieven
    • Social media
    • Communicatiemiddelen optimaliseren
    • Kwartaalrapportage
  • Vanaf 1.995excl. BTW per maand
  • BETER

  • Abonnement ‘Goed’ + deze extra diensten:
    • Doelgroep en strategie werksessies
    • Cultuurscan
    • Marketingplan schrijven
    • Marketingcommunicatieplan schrijven
    • Presentatie aan alle medewerkers
    • Advies over de strategie en organisatie
    • Sparringsessies met ondernemer/MT
  • Vanaf 2.495excl. BTW per maand
  • BEST

  • Abonnement ‘Beter’ + Marketing automation
    • Marketing automation strategie bepalen
    • Tooling inrichten en inzetten
    • Uitvoering en monitoring
  • Vanaf 3.195excl. BTW per maand

3.    Blijvende resultaten

In een steeds veranderende wereld is het belangrijk om te blijven ontwikkelen. Want je kunt vandaag misschien een fantastisch product of dienst hebben, maar wie zegt dat dat morgen ook zo is? Zo is het ook met marketing, als ondernemer is het belangrijk om marketing in te zetten zodat het ook morgen goed gaat, en overmorgen eveneens.

Dit inzicht uit begin 2016 heeft ons overtuigd ons businessmodel radicaal om te gooien naar marketingabonnementen. Geen ad hoc projecten meer, maar elke dag werken aan de marketing van onze klanten. Om die reden zijn wij continu bezig met het verbeteren van de marketing van onze klanten. Het resultaat? Stabiele groei in plaats van pieken en dalen in kosten en werkdruk. Zo werken we samen aan het realiseren van de commerciële doelen.

4.    Een heel team in plaats van één medewerker

Voor de kosten van één van onze marketingabonnementen zou je als bedrijf ook één vast iemand kunnen inhuren. Het voordeel van een full-service marketingbureau inschakelen is dat je voor de prijs van één medewerker een heel marketingteam tot je beschikking hebt. In ons team heeft iedereen weer zijn eigen specialisatie en interesses. Hierdoor heb je een enorme variatie aan kennis en expertise tot je beschikking. Ook hoef je er relatief weinig tijd aan te besteden, bij marketingbureaus werken namelijk marketeers die het gewend zijn om veel input te verwerken

5.    Jij hebt de touwtjes in handen

Marketing is maatwerk. De uitvoering is daarom voor ieder bedrijf anders. Dat wordt bepaald door waar jouw ambities en doelen als ondernemer liggen. Marketing heeft zodoende voor ieder bedrijf een andere betekenis. Om die reden vragen we jou waar jouw ambities liggen. Hier worden onze werkzaamheden dan ook op afgestemd. Zo heb jij op elk moment de touwtjes in handen.

6.    Meetbare resultaten

Meten is weten. Daarom rapporteren wij onze werkzaamheden in de vorm van een kwartaalrapportage. Hierin overleggen we elk kwartaal wat de resultaten zijn geweest én wat het effect is van onze werkzaamheden. Worden de afgesproken doelstellingen niet gehaald? Dan kijken we waar het is misgegaan en sturen we bij totdat we weer op goede koers liggen.

7.    Je profiteert van jarenlange ervaring

Sinds de oprichting van Buro Koorts in 2010 hebben we al heel wat bedrijven mogen helpen met marketing waar zij beter van worden. Hierdoor hebben we inmiddels heel wat ervaring in verschillende branches. Ook houden wij ons bezig met marketing in de breedste zin van het woord. Zo hebben we erg veel ervaring op het gebied van:

  • Tools inrichten voor vindbaarheid (SEO)
  • Content schrijven (blogs, nieuws)
  • Teksten optimaliseren
  • Website analyseren (o.a. Google Analytics)
  • Online en offline marketingcampagnes
  • Bouwen aan jouw merk
  • Initiëren van events
  • Nieuwsbrieven
  • Social media
  • Communicatiemiddelen optimaliseren
  • Strategisch marketingadvies
  • Innovatiesessies

Wil jij ook je marketing uitbesteden?

We kunnen je veel tips geven over wat de voordelen zijn van een marketingbureau, maar de belangrijkste is om veel een bureau te kiezen waar je een klik mee hebt. Als iets onze ervaring is uit meer dan 12 jaar marketingwerkzaamheden is dat je dan de mooiste resultaten haalt. Meer weten? Je kunt hier contact met ons opnemen.

Over Frank

Met creatieve ideeën ondersteun ik mijn collega’s een paar uur in de week. Dat doe ik met veel plezier. Ik kijk met een andere bril naar de klanten van Buro Koorts en kom met inspiratie, tips en vernieuwingen om klanten vooruit te helpen. Bij Buro Koorts breng ik wat ik leer tijdens mijn studie direct in de praktijk.

Buro Koorts voorkomt dat we stil komen te staan

De stalen deuren van De Rooy zijn een hit. De omzet van dit familiebedrijf is in enkele jaren verdrievoudigd. Wat is er precies gebeurd? Naast dat De Rooy een prachtig product heeft en het juiste moment zich aanbood, hielpen wij dit familiebedrijf door in te zetten op marketing. Het aantal leads nam toe, de conversie steeg en het offertetraject verloopt soepeler.

> Lees verder

Marein de Rooy

Skyliner schakelt opnieuw onze hulp in

Buro Koorts werkt al sinds 2011 voor Skyliner. In 2011 kwam Skyliner naar ons toe met de vraag of wij wilden meedenken over de lange termijn strategie voor het bedrijf. Dit hebben we met veel plezier en succes gedaan. Eind 2018 besloot Skyliner om een duidelijker onderscheid te maken tussen de diensten van haar twee werkmaatschappijen Skyliner Automatisering B.V. en Skyliner Software B.V. en opnieuw schakelden ze onze hulp in.

> Lees verder

Arno Skyliner

Buro Koorts zet plannen om in concrete acties

INM adverteerde offline, maar deed verder niets aan hun online zichtbaarheid. Ze zagen om hen heen dat concurrenten online actief werden en realiseerden zich dat het toch echt essentieel werd om hierin mee te gaan. En zo kwamen ze bij Buro Koorts. Inmiddels werken we alweer sinds juni 2017 samen met INM en hebben we mooie resultaten bereikt. We spreken Wouter Burgerhart, mede-eigenaar van INM over zijn ervaringen met Buro Koorts.

> Lees verder

Wouter Burgerhart

Hoe kun je als bedrijf anticiperen op een crisis? 5 adviezen om sterker uit de crisis te komen!

In dit blog leggen we je uit waarom een crisis zowel een gevaar als een kans voor jouw bedrijf kan zijn.
Google Mijn Bedrijf Buro Koorts

Waarom Google Mijn Bedrijf belangrijk is!

Ben jij al zichtbaar via Google Mijn Bedrijf? In dit blog lees je waarom een Google Mijn Bedrijfsprofiel van belang is!

Prachtige tweede editie Buro Koorts golftoernooi!

Op donderdag 8 september organiseerden we ons tweede Buro Koorts Golftoernooi!
Anticyclisch investeren marketing

Anticyclisch investeren is goed, maar het kan beter

Wanneer investeer jij in ICT, innovatie, sales of marketing? Continu of enkel wanneer...

Meld je aan voor onze nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van ons laatste nieuws en schrijf je in voor onze nieuwsbrief!