Zoekwoorden
Iedereen die wel een gebruik maakt van Bing of Google Search (de zoekmachine van Google) gebruikt zoekwoorden. Andere woorden die gebruikt worden om het begrip te omschrijven is “zoekterm” of “keyword”.
Wat is een zoekwoord nu eigenlijk?
Je gebruikt Google omdat je een vraag hebt. De woorden die je in de zoekmachine intypt om het antwoord te verkrijgen, noemen we ‘zoekwoorden’. Wil je bijvoorbeeld meer weten over marketingbureaus? Dan kan ‘marketingbureau in Ede’ jouw zoekwoord zijn in een zoekmachine als Google.
Voor de ervaren zoekers
Ben je wat meer ervaren in het zoeken via Google, dan gebruik je meerdere woorden of zinnen om je vraag te verduidelijken. Ben je er helemaal in thuis, dan gebruik je het microfoon icoon in je zoekbalk om Google Voice Search te activeren en je vraag uit te spreken.
Wil je helemaal ver gaan, gebruik dan de tips van Semrush uit hun Google Search Operators Cheat Sheet. Met een search operator kan je verfijningen gebruiken om een specifieker antwoord te krijgen. Als voorbeeld: wanneer je een marketingbureau in Ede zoekt met aanhalingstekens zoals “marketingbureau Ede” schrijft, is het resultaat exact. Gebruik je AND, dan bevat het resultaat van je zoekopdracht zowel het eerste als het tweede woord. Denk aan marketingbureau AND Ede.
Hoger in Google staan met zoekwoorden?
Wil je bovenaan staan in de resultaten die Google toont, dan is het verstandig om te werken aan je zoekmachineoptimalisatie ofwel SEO. Wil je daar meer over weten lees dan dit blog.