Spring naar content

Push- en pull marketing

De push- een pull marketingstrategie hebben te maken met de manier waarop een product aangeboden wordt aan de eindconsument. Hierbij zijn de push- en pull beide vormen van een marketingstrategie.

Wat is de push strategie?

Bij de Push strategie wordt het product of de dienst door een distributiekanaal ‘geduwd’. De focus ligt hierbij op het vergroten van het aanbod. Bekende voorbeelden zijn hiervan het geven van korting of bijvoorbeeld in de supermarkt een prominente plek in het vak.

Wat is de Pull strategie?

Bij de Pull strategie wordt er een vraag gecreëerd waardoor het product gevraagd wordt door de consument. De klant heeft dan een vraag voor een product, vaak komt dit door marketinginspanningen. Denk bijvoorbeeld aan reclames van Nike naar kinderen die hun idool zien met bepaalde voetbalschoenen.

Nieuwsgierig geworden? Laten we eens een kop koffie drinken!

Herman Koot

Laten we eens kennismaken!

Plan een afspraak

Deze website maakt gebruik van cookies
We gebruiken cookies voor de werking van deze website, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Pas hieronder je voorkeuren aan en klik vervolgens op OK om akkoord te gaan met deze cookies.

Cookie settings