0318 - 742106
Buro Koorts
  • Marketing Abonnementen
  • Werkwijze
  • Over ons
  • Referenties
  • Nieuws
  • Marketing Wiki
  • Contact
  • Zoek
  • Menu Menu
Terug
Anticyclisch investeren marketing

Anticyclisch investeren is goed, maar het kan beter

Anticyclisch investeren betekent dat je bedrijf meer investeert in ICT, innovatie, sales, productontwikkeling of marketing wanneer de economie slechter is. Tijdens een hoogconjunctuur dalen de investeringen dan naar een onderhoudsniveau. De gedachte is dat je door te investeren de kansen pakt, ook wanneer de markt onder druk staat. Een recessie jaagt innovatie aan en biedt ondernemers kansen om marktaandeel te pakken. In sommige gevallen groeien bedrijven door financieel zwakkere bedrijven over te nemen en zo relatief goedkoop te groeien. Een recent onderzoek van EY laat zien dat komend jaar 56% van de bestuurders actief aan de slag gaat met een fusie of een overname. In dit artikel lees je waarom marketing een proces is en hoe het je helpt te blijven investeren.

Wij geloven in continu investeren

De afgelopen weken heb je als ondernemer veel adviezen voorbij zien komen. Over het aanvragen van hulp bij de overheid, het omgooien van je business om toch handel te hebben, het snijden in kosten… Te veel om op te noemen. Ook bij Buro Koorts geven we veel advies. En juist nu geven we het hetzelfde advies wat we al jaren geven. Investeer in continue marketing en zorg voor een realistisch groeiplan waar je dagelijks aan werkt. Zorg ervoor dat marketing een vaste plek krijgt in je budgetten. Groeit je omzet en je winst, dan is er ruimte om meer te investeren. Investeer je elke dag in de marketing van je bedrijf? Dan is anticyclisch investeren minder hard nodig.

Marketing is een proces, geen project

Ik weet dat het advies voelt als een dooddoener, maar niets is minder waar. Zie marketing niet als een project maar als een proces. Dan gaat marketing vanzelf in de genen van je bedrijf zitten. Het wordt normaal om te werken aan en te investeren in marketing. Hoe we dat weten? Ik heb het gezien bij de bedrijven waar ik werkte voor Buro Koorts en we zagen het bij de bedrijven waar we de afgelopen tien jaar voor werkten. Toen we nog op projectbasis werkten, zagen we pieken en de dalen ontstaan.

Bij de bedrijven waar de ondernemers geloven in continue marketing en waar we elke dag mochten werken aan hun marketing zagen we een stabiele groei. Bij de klussen op projectbasis ontstonden pieken die vaak voor verstoring van de bedrijfsprocessen zorgden. Pieken in kosten en pieken in werkdruk wat vaak ten koste gaat van de kwaliteit van het product of de dienst. Daarnaast nemen pieken in kosten de ruimte voor investeringen in onverwachte kansen weg. Die inzichten hebben ons in 2016 overtuigd ons businessmodel radicaal om te gooien naar marketingabonnementen. Geen ad hoc projecten meer, maar elke dag werken aan de marketing van onze klanten. Zo werken we samen aan het realiseren van de commerciële doelen.

Marketing is holistisch

Marketing gaat over meer dan zichtbaarheid of leads. Het gaat ook over innovatie, planning en financieel management. Marketing raakt alle onderdelen van de bedrijfsvoering. Van productontwikkeling tot personeelszaken. De actie kan een prachtig aanbod zijn, maar als de salesmanager het niet weet te verkopen geeft het geen resultaat. Je belofte aan de klant kan alles zijn wat de klant wenst, maar als het product of dienst die belofte niet waarmaakt volgt er geen herhaalaankoop. En zeker geen mooie beoordeling op Google of Facebook.

Continu investeren, zicht op doelen

Wanneer bedrijven werken met een strategisch marketingplan en een tactisch uitvoeringsplan, werken ze naar een duidelijk punt toe. De bekende stip aan de horizon. Het plan staat open voor aanpassingen, want kansen moet je pakken en op veranderingen moet je anticiperen. Het doel blijft hetzelfde. Door continu te werken aan de uitvoering van het marketingplan en voortgang te toetsen, weet je waar je bedrijf staat in het realiseren van de doelen. Continue marketing helpt je niet alleen met het behalen van je groei- of ontwikkeldoelen. Het houdt je als ondernemer ook bij de les bij de bedrijfsvoering. Zo ben je onbewust altijd bezig met anticyclisch investeren, het wordt een tweede natuur.

Wil je meer weten over onze werkwijze? Neem gerust contact met ons op. We delen onze kennis graag en als het klikt kunnen we samen werken aan de marketing van jouw bedrijf.

GESCHREVEN DOOR

HERMAN KOOT
Terug

Logo Buro Koorts

Darwinstraat 3D
6718 XR Ede

0318 – 742106

Google Partner
© Copyright - Buro Koorts
  • Voorwaarden
  • Disclaimer / Privacy
  • Sitemap
Scroll naar bovenzijde

Als je onze website gebruikt, mogen wij in ruil daarvoor cookies plaatsen. We maken gebruik van cookies om onze website te optimaliseren. Ook gebruiken we cookies om data te verzamelen en onze online advertenties gericht te kunnen tonen.

Dat snap ikMeer info

Cookie en privacy instellingen



Hoe wij cookies gebruiken

We kunnen vragen om cookies op uw apparaat te plaatsen. We gebruiken cookies om ons te laten weten wanneer u onze websites bezoekt, hoe u met ons omgaat, om uw gebruikerservaring te verrijken en om uw relatie met onze website aan te passen.

Klik op de verschillende rubrieken voor meer informatie. U kunt ook enkele van uw voorkeuren wijzigen. Houd er rekening mee dat het blokkeren van sommige soorten cookies van invloed kan zijn op uw ervaring op onze websites en de services die we kunnen bieden.

Essentiële Website Cookies

Deze cookies zijn strikt noodzakelijk om u diensten aan te bieden die beschikbaar zijn via onze website en om sommige functies ervan te gebruiken.

Omdat deze cookies strikt noodzakelijk zijn om de website te leveren, heeft het weigeren ervan invloed op het functioneren van onze site. U kunt cookies altijd blokkeren of verwijderen door uw browserinstellingen te wijzigen en alle cookies op deze website geforceerd te blokkeren. Maar dit zal u altijd vragen om cookies te accepteren/weigeren wanneer u onze site opnieuw bezoekt.

We respecteren volledig als u cookies wilt weigeren, maar om te voorkomen dat we u telkens opnieuw vragen vriendelijk toe te staan om een cookie daarvoor op te slaan. U bent altijd vrij om u af te melden of voor andere cookies om een betere ervaring te krijgen. Als u cookies weigert, zullen we alle ingestelde cookies in ons domein verwijderen.

We bieden u een lijst met opgeslagen cookies op uw computer in ons domein, zodat u kunt controleren wat we hebben opgeslagen. Om veiligheidsredenen kunnen we geen cookies van andere domeinen tonen of wijzigen. U kunt deze controleren in de beveiligingsinstellingen van uw browser.

Overige externe diensten

We gebruiken ook verschillende externe services zoals Google Webfonts, Google Maps en externe videoproviders. Aangezien deze providers persoonlijke gegevens zoals uw IP-adres kunnen verzamelen, kunt u ze hier blokkeren. Houd er rekening mee dat dit de functionaliteit en het uiterlijk van onze site aanzienlijk kan verminderen. Wijzigingen zijn pas effectief zodra u de pagina herlaadt

Google Webfont Instellingen:

Google Maps Instellingen:

Google reCaptcha instellingen:

Vimeo en Youtube video's insluiten:

Privacy Beleid

U kunt meer lezen over onze cookies en privacy-instellingen op onze Privacybeleid-pagina.

Privacybeleid
Accept settingsHide notification only