0318 - 742106
Buro Koorts
  • Marketing Abonnementen
  • Werkwijze
  • Over ons
    • Werken bij Buro Koorts
  • Referenties
  • Nieuws
  • Marketing Wiki
  • Contact
  • Zoek
  • Menu Menu
Terug
visie en missie

Bedrijven met visie creëren de toekomst

Zonder visie kunnen bedrijven hun toekomst niet creëren, maar er alleen op reageren, stellen Collins en Porras. Een bedrijf zonder visie is richtingloos en dwaalt maar wat in het rond. En als een bedrijf al een visie heeft, wat niet eens vanzelfsprekend blijkt te zijn, is deze visie niet altijd waardevol. Zoiets als ‘wij willen de beste zijn en veel geld verdienen’. Welk bedrijf wil dat niet? Dit inspireert niemand. Verderop in dit artikel lees je meer over de waarde van visie voor een bedrijf. Eerst het verschil tussen visie en missie.

Het verschil tussen visie en missie

Ieder bedrijf heeft een visie en een missie, wordt algemeen verondersteld. Maar helaas is dat niet altijd het geval. Veel mensen kunnen het verschil tussen de twee niet eens goed uitleggen, laat staan dat ze er iets mee doen. Niet gek natuurlijk. Als je niet weet wat het is en wat je eraan hebt zal je er ook niet snel iets mee doen.

Simon Sinek definieert ‘visie’ als de reden waarom je bedrijf bestaat. Visie heeft in eerste instantie weinig te maken met wat je als bedrijf doet, met producten of diensten, maar met de reden waarom je doet wat je doet. De visie hoeft ook geen vergelijkende taal te bevatten zoals beter of best. Visie gaat namelijk niet over het bedrijf, maar over de wereld die het bedrijf zich voorstelt. De wereld waaraan zij willen bouwen, de stip aan de horizon die zij willen bereiken.

De missie beschrijft hoe een bedrijf zijn visie wil realiseren. Een waardevolle missie is geschreven in uitvoerbare taal. Alleen maar trefwoorden als ‘integriteit’ en ‘innovatief’ zeggen weinig. En je kan mensen niet aanspreken op zulke algemene termen. Je kan iemand niet opdragen om innovatief te zijn, of integer, dat zegt te weinig. Wel kan je tegen iemand zeggen om ‘altijd verder te denken dan de gevestigde orde,’ of om ‘de klant als een goede vriend te behandelen.’

Kort samengevat is visie het waarom en missie het hoe. Nu we weten wat het is, blijft de vraag nog over wat je eraan hebt. Waarom is het belangrijk voor bedrijven om een visie en missie te hebben? Wat heb je eraan?

De waarde van visie

‘Visie inspireert mensen hun beste vermogens in te zetten voor hun werk en voorziet in het doel dat een baan betekenis geeft,’ schrijft de psycholoog Mihaly Csikszentmihalyi. Een waardevolle visie inspireert mensen binnen het bedrijf. Ze weten waarom ze elke ochtend komen opdraven, waarom ze investeren in de vooruitgang van het bedrijf, anders dan dat ze aan het einde van de maand hun loon ontvangen. Ze willen die stip aan de horizon zien en bereiken.

‘Als het werk bijdraagt aan één of andere grotere zaak wordt de voldoening deel uit te maken van een creatieve onderneming een krachtige motivatiebron die de verdere investering van energie rechtvaardigt, zelfs als andere beloningen minder aantrekkelijk zijn,’ vervolgt Csikszentmihalyi. Mensen willen zich inzetten voor een bedrijf met een visie die ze inspireert. Ze willen daarvoor het beste uit zichzelf halen, ook als ze daar niet direct voor beloond worden. Meewerken aan het realiseren van de visie geeft genoeg voldoening.

Een waardevolle visie boort grote potentie aan voor een bedrijf, namelijk de creativiteit en inzet van mensen. Bedrijven met visie creëren de toekomst.

Terug

Logo Buro Koorts

Darwinstraat 3D
6718 XR Ede

0318 – 742106

Google Partner
© Copyright - Buro Koorts
  • Voorwaarden
  • Disclaimer / Privacy
  • Sitemap
Scroll naar bovenzijde

Als je onze website gebruikt, mogen wij in ruil daarvoor cookies plaatsen. We maken gebruik van cookies om onze website te optimaliseren. Ook gebruiken we cookies om data te verzamelen en onze online advertenties gericht te kunnen tonen.

Dat snap ikMeer info

Cookie en privacy instellingen



Hoe wij cookies gebruiken

We kunnen vragen om cookies op uw apparaat te plaatsen. We gebruiken cookies om ons te laten weten wanneer u onze websites bezoekt, hoe u met ons omgaat, om uw gebruikerservaring te verrijken en om uw relatie met onze website aan te passen.

Klik op de verschillende rubrieken voor meer informatie. U kunt ook enkele van uw voorkeuren wijzigen. Houd er rekening mee dat het blokkeren van sommige soorten cookies van invloed kan zijn op uw ervaring op onze websites en de services die we kunnen bieden.

Essentiële Website Cookies

Deze cookies zijn strikt noodzakelijk om u diensten aan te bieden die beschikbaar zijn via onze website en om sommige functies ervan te gebruiken.

Omdat deze cookies strikt noodzakelijk zijn om de website te leveren, heeft het weigeren ervan invloed op het functioneren van onze site. U kunt cookies altijd blokkeren of verwijderen door uw browserinstellingen te wijzigen en alle cookies op deze website geforceerd te blokkeren. Maar dit zal u altijd vragen om cookies te accepteren/weigeren wanneer u onze site opnieuw bezoekt.

We respecteren volledig als u cookies wilt weigeren, maar om te voorkomen dat we u telkens opnieuw vragen vriendelijk toe te staan om een cookie daarvoor op te slaan. U bent altijd vrij om u af te melden of voor andere cookies om een betere ervaring te krijgen. Als u cookies weigert, zullen we alle ingestelde cookies in ons domein verwijderen.

We bieden u een lijst met opgeslagen cookies op uw computer in ons domein, zodat u kunt controleren wat we hebben opgeslagen. Om veiligheidsredenen kunnen we geen cookies van andere domeinen tonen of wijzigen. U kunt deze controleren in de beveiligingsinstellingen van uw browser.

Overige externe diensten

We gebruiken ook verschillende externe services zoals Google Webfonts, Google Maps en externe videoproviders. Aangezien deze providers persoonlijke gegevens zoals uw IP-adres kunnen verzamelen, kunt u ze hier blokkeren. Houd er rekening mee dat dit de functionaliteit en het uiterlijk van onze site aanzienlijk kan verminderen. Wijzigingen zijn pas effectief zodra u de pagina herlaadt

Google Webfont Instellingen:

Google Maps Instellingen:

Google reCaptcha instellingen:

Vimeo en Youtube video's insluiten:

Privacy Beleid

U kunt meer lezen over onze cookies en privacy-instellingen op onze Privacybeleid-pagina.

Privacybeleid
Accept settingsHide notification only