0318 - 742106
Buro Koorts
  • Marketing Abonnementen
  • Werkwijze
  • Over ons
    • Werken bij Buro Koorts
  • Referenties
  • Nieuws
  • Marketing Wiki
  • Contact
  • Zoek
  • Menu Menu
Terug
Het geheim van goede marketing

Het geheim van goede marketing

Het doel van alle marketing ligt in de basis van het woord. “Getting the market”. Hoe krijg je jouw product of dienst verkocht in de markt? Het woord marketing ontstond begin 20e eeuw. Dat is wel duidelijk. Tegenwoordig draait het er echter om dat je als bedrijf levert wat de klant werkelijk helpt. Dat je jouw (potentiële) klant begrijpt en hem/ haar kan bereiken op de manier die hem of haar aanspreekt. Dat is volgens mij het geheim van marketing. Zorgen dat je klanten jou begrijpen en dat jij hen begrijpt. Hieronder lees je hoe wij dat aanpakken voor onze klanten.

Dol op kleuren..

Als je het over Buro Koorts hebt, heb je het over kleuren. Niet alleen ons geliefde roze, maar vooral veel rood, geel, groen en blauw. Je kunt er niet om heen. Overal zie je het terug. Je ziet het niet alleen in onze werkwijze en ons lemniscaat, maar ook in onze workshops, de stoelen waarop we zitten, noem het maar op. Wanneer je nooit met Buro Koorts gewerkt hebt, kan je je afvragen wat het betekent en hoe het is ontstaan.

Wat zijn Klantkleuren?

Klantkleuren zijn gebaseerd op gedragsvoorkeuren. Ieder mens heeft zo zijn eigen unieke gedrag. Je kunt introvert zijn of extravert. Taakgericht of mensgericht. De Klantkleuren van MapsTell zijn gebaseerd op de DISC methode. In zijn werk Emotions of Normal People beschrijft William Marston hoe menselijke emoties leiden tot verschillen in gedrag binnen groepen. Daarnaast legt hij uit hoe gedrag na verloop van tijd kan veranderen, waarbij hij zich vooral richtte op de direct zichtbare gedragskenmerken. Dit alles met als doel om mensen te laten begrijpen hoe relaties en de interactie met anderen werken. De DISC methode deelt de verschillende gedragsexpressies op in vier primaire hoofdstijlen: Daadkrachtig (D), Invloedrijk (I), Stabiel (S) en Consciëntieus (C). De werken en theorieën van Marston zijn in latere jaren uitgewerkt en vormen nu de basis voor verschillende instrumenten.

Wat doet Buro Koorts dan met die kennis?

Wij werken al jaren met de profielen en zagen bij veel bedrijven en mensen wat het voor persoonlijke ontwikkeling kan doen. Hoe mensen bewuster en efficiënter gaan communiceren als ze zien en merken hoe een ander de wereld ervaart. Met die kennis kan je aan de slag.

In 2011 beseften we ons dat wanneer jij een gedragsvoorkeur hebt, we je informatie kunnen aanbieden die aansluit op jouw gedragsvoorkeur. Vanaf dat moment zijn we op een andere manier gaan schrijven en zijn we anders naar marketing en communicatie gaan kijken. Denk bijvoorbeeld aan het gebruik van beeld in websites of brochures. Zo hebben we geleerd, getest en ondervonden wat werkt voor onze klanten. Het heeft geresulteerd in onze eigen werkwijze (lemniscaat) en in diverse werksessies.

Hoe werkt het dan?

MapsTell gelooft in de kracht van visuele en daardoor makkelijk deelbare informatie. Om deze reden hebben zij op basis van de DISC methode de Wereld van Verschil gecreëerd. Door het gebruik van dit visuele middel krijg je tijdens een training op een toegankelijke en bijzonder leuke manier inzicht in zowel je eigen gedrag als die van een ander.

MapsTell

Als voorbeeld nemen we het blauwe type. Als mens wil zij weten waarom dingen gebeuren en zijn zoals ze zijn. Ze wil overtuigd worden van de noodzaak voordat ze dingen doet. Ze wil erg de logica achter zaken weten. Ze heeft tijd nodig, vooral als het ook te maken heeft met persoonlijke verandering. Ze wil risico’s het liefste uitsluiten.

Tegenover het blauwe type hebben we het gele type. Zij bekijkt de wereld heel anders. Zij wil van alles wel proberen. Hoe meer hoe beter. Als het maar leuk is. Met het risico dat zij van alles toezegt en weinig afmaakt. Ze haalt persoonlijke voordeel uit situaties en ze wil graag de touwtjes in handen hebben.

“Speak to your audience in their language about what’s in their heart.” – Jonathan Lister

En wat betekent dat?

De twee types hebben een totaal verschillend gedrag. Toch willen ze beiden een fiets kopen. De een gaat uitgebreid oriënteren, leest alle informatie, maakt een Excel-overzicht en kiest de best scorende fiets. De ander ziet een leuk filmpje, ontdekt dat er fietsen zijn die je online kan samenstellen en waarbij je zelf de kleuren kan bepalen. Sterker nog, je mag zelf alle onderdelen kiezen. En ze maken hem direct voor je. Gelijk kopen dus. Op een totaal andere wijze in het koopproces, willen ze allebei toch hetzelfde. Een nieuwe fiets. Door in te spelen op wat mensen onbewust aanspreekt, hun Klantkleuren, lukt het jou als ondernemer meer resultaat uit je marketing te halen.

Wil jij ook meer resultaat uit je marketing?

Neem dan contact met ons op. We vertellen je graag meer over onze unieke werkwijze en hoe we die voor jou kunnen inzetten.

“Do or do not; there is no try.” – Yoda

 

GESCHREVEN DOOR

HERMAN KOOT
Terug

Logo Buro Koorts

Darwinstraat 3D
6718 XR Ede

0318 – 742106

Google Partner
© Copyright - Buro Koorts
  • Voorwaarden
  • Disclaimer / Privacy
  • Sitemap
Scroll naar bovenzijde

Als je onze website gebruikt, mogen wij in ruil daarvoor cookies plaatsen. We maken gebruik van cookies om onze website te optimaliseren. Ook gebruiken we cookies om data te verzamelen en onze online advertenties gericht te kunnen tonen.

Dat snap ikMeer info

Cookie en privacy instellingen



Hoe wij cookies gebruiken

We kunnen vragen om cookies op uw apparaat te plaatsen. We gebruiken cookies om ons te laten weten wanneer u onze websites bezoekt, hoe u met ons omgaat, om uw gebruikerservaring te verrijken en om uw relatie met onze website aan te passen.

Klik op de verschillende rubrieken voor meer informatie. U kunt ook enkele van uw voorkeuren wijzigen. Houd er rekening mee dat het blokkeren van sommige soorten cookies van invloed kan zijn op uw ervaring op onze websites en de services die we kunnen bieden.

Essentiële Website Cookies

Deze cookies zijn strikt noodzakelijk om u diensten aan te bieden die beschikbaar zijn via onze website en om sommige functies ervan te gebruiken.

Omdat deze cookies strikt noodzakelijk zijn om de website te leveren, heeft het weigeren ervan invloed op het functioneren van onze site. U kunt cookies altijd blokkeren of verwijderen door uw browserinstellingen te wijzigen en alle cookies op deze website geforceerd te blokkeren. Maar dit zal u altijd vragen om cookies te accepteren/weigeren wanneer u onze site opnieuw bezoekt.

We respecteren volledig als u cookies wilt weigeren, maar om te voorkomen dat we u telkens opnieuw vragen vriendelijk toe te staan om een cookie daarvoor op te slaan. U bent altijd vrij om u af te melden of voor andere cookies om een betere ervaring te krijgen. Als u cookies weigert, zullen we alle ingestelde cookies in ons domein verwijderen.

We bieden u een lijst met opgeslagen cookies op uw computer in ons domein, zodat u kunt controleren wat we hebben opgeslagen. Om veiligheidsredenen kunnen we geen cookies van andere domeinen tonen of wijzigen. U kunt deze controleren in de beveiligingsinstellingen van uw browser.

Overige externe diensten

We gebruiken ook verschillende externe services zoals Google Webfonts, Google Maps en externe videoproviders. Aangezien deze providers persoonlijke gegevens zoals uw IP-adres kunnen verzamelen, kunt u ze hier blokkeren. Houd er rekening mee dat dit de functionaliteit en het uiterlijk van onze site aanzienlijk kan verminderen. Wijzigingen zijn pas effectief zodra u de pagina herlaadt

Google Webfont Instellingen:

Google Maps Instellingen:

Google reCaptcha instellingen:

Vimeo en Youtube video's insluiten:

Privacy Beleid

U kunt meer lezen over onze cookies en privacy-instellingen op onze Privacybeleid-pagina.

Privacybeleid
Accept settingsHide notification only