0318 - 742106
Buro Koorts
  • Marketing Abonnementen
  • Werkwijze
  • Over ons
    • Werken bij Buro Koorts
  • Referenties
  • Nieuws
  • Marketing Wiki
  • Contact
  • Zoek
  • Menu Menu
Terug
scoren bij klanten

Hoe scoort u punten bij uw klanten?

Wij hoeven u niet te vertellen dat de mening van uw klanten erg belangrijk is voor het succesvol voortzetten van uw business. Uw klant betaalt tenslotte uw boterham. Toch is de mening van de klant nog een ‘ondergeschoven kindje’. De meeste ondernemingen gaan er vanuit dat ze wel weten wat de klant wil. Het gevolg is dat belangrijke keuzes worden gemaakt op basis van aannames en niet op basis van relevante inzichten. In deze blog gaan wij in op het belang van klantinzicht en hoe u optimaal kunt scoren bij uw klanten.

Gebruik de klantreis als kompas

Het krijgen van inzicht in de klant kan op verschillende manieren. Eén manier is een op maat gemaakt klantonderzoek, waarin de mening van de klant centraal staat. Een andere, meer verdiepende methode, is het maken van een klantreis. Een klantreis gaat in op het gehele klantproces vanaf het eerste tot het laatste contactmoment. Hiermee krijgt u niet alleen inzicht in de mening van de klant, maar ook inzicht in zijn beleving. Hoe beleeft hij het contact met uw bedrijf en welke ervaringen en welke emoties komen hierbij om de hoek kijken? Deze informatie is waardevol als u uw bedrijf wilt optimaliseren tot een klantgerichte onderneming.

Schema klantreis

Uit ervaring blijkt dat de intentie van het bedrijf en de beleving van de klant vaak uit elkaar liggen. Een klantreis brengt deze twee inzichten bij elkaar en geeft richting voor verbetering.

Hoe maak ik een klantreis?

Een klantreis maakt de beleving van de klant met uw bedrijf zichtbaar. Het brengt alle communicatiekanalen en contactmomenten tussen klant en organisatie in kaart en laat zien hoe klanten deze momenten ervaren. Daarnaast maakt een klantreis de ‘momenten van de waarheid’ zichtbaar. Dit zijn de momenten die cruciaal zijn voor het stimuleren van een positieve klantbeleving en de momenten waarop u als bedrijf punten kunt scoren bij uw klant.

Een klantreis helpt u om inzicht te krijgen in de verwachtingen van uw klanten, zodat u deze verwachtingen kunt waarmaken of zelfs kunt overtreffen. Hieronder een voorbeeld van hoe een klantreis er uit kan zien. De donker grijze vlakken geven de ‘momenten van de waarheid’ weer.

klantreis model

De meerwaarde van een klantreis

Het maken van een klantreis heeft als doel het verbeteren van uw dienstverlening, zodat uw klanten een positieve beleving overhouden aan het contact met uw bedrijf. Een positieve klantbeleving levert u het volgende op:

  • ‘Gewone’ klanten, worden loyale klanten
  • Klanten zullen uw bedrijf vaker gaan aanbevelen
  • Klachten van klanten worden voorkomen
  • Hogere klanttevredenheid
  • Een klantvriendelijk bedrijfsimago

Uiteindelijk zal uw bedrijf meer klanten gaan aantrekken en dus meer omzet gaan generen, maar zoiets vraagt tijd. Tijd om uw onderneming te laten groeien.

Enthousiast geworden van ons verhaal? En wilt u een klantonderzoek laten uitvoeren of op (klant)reis gaan om uw klanten beter te leren kennen? Wij helpen u graag op weg. Neem gerust contact op met één van onze medewerkers voor een eerste kennismaking.

Terug

Logo Buro Koorts

Darwinstraat 3D
6718 XR Ede

0318 – 742106

Google Partner
© Copyright - Buro Koorts
  • Voorwaarden
  • Disclaimer / Privacy
  • Sitemap
Scroll naar bovenzijde

Als je onze website gebruikt, mogen wij in ruil daarvoor cookies plaatsen. We maken gebruik van cookies om onze website te optimaliseren. Ook gebruiken we cookies om data te verzamelen en onze online advertenties gericht te kunnen tonen.

Dat snap ikMeer info

Cookie en privacy instellingen



Hoe wij cookies gebruiken

We kunnen vragen om cookies op uw apparaat te plaatsen. We gebruiken cookies om ons te laten weten wanneer u onze websites bezoekt, hoe u met ons omgaat, om uw gebruikerservaring te verrijken en om uw relatie met onze website aan te passen.

Klik op de verschillende rubrieken voor meer informatie. U kunt ook enkele van uw voorkeuren wijzigen. Houd er rekening mee dat het blokkeren van sommige soorten cookies van invloed kan zijn op uw ervaring op onze websites en de services die we kunnen bieden.

Essentiële Website Cookies

Deze cookies zijn strikt noodzakelijk om u diensten aan te bieden die beschikbaar zijn via onze website en om sommige functies ervan te gebruiken.

Omdat deze cookies strikt noodzakelijk zijn om de website te leveren, heeft het weigeren ervan invloed op het functioneren van onze site. U kunt cookies altijd blokkeren of verwijderen door uw browserinstellingen te wijzigen en alle cookies op deze website geforceerd te blokkeren. Maar dit zal u altijd vragen om cookies te accepteren/weigeren wanneer u onze site opnieuw bezoekt.

We respecteren volledig als u cookies wilt weigeren, maar om te voorkomen dat we u telkens opnieuw vragen vriendelijk toe te staan om een cookie daarvoor op te slaan. U bent altijd vrij om u af te melden of voor andere cookies om een betere ervaring te krijgen. Als u cookies weigert, zullen we alle ingestelde cookies in ons domein verwijderen.

We bieden u een lijst met opgeslagen cookies op uw computer in ons domein, zodat u kunt controleren wat we hebben opgeslagen. Om veiligheidsredenen kunnen we geen cookies van andere domeinen tonen of wijzigen. U kunt deze controleren in de beveiligingsinstellingen van uw browser.

Overige externe diensten

We gebruiken ook verschillende externe services zoals Google Webfonts, Google Maps en externe videoproviders. Aangezien deze providers persoonlijke gegevens zoals uw IP-adres kunnen verzamelen, kunt u ze hier blokkeren. Houd er rekening mee dat dit de functionaliteit en het uiterlijk van onze site aanzienlijk kan verminderen. Wijzigingen zijn pas effectief zodra u de pagina herlaadt

Google Webfont Instellingen:

Google Maps Instellingen:

Google reCaptcha instellingen:

Vimeo en Youtube video's insluiten:

Privacy Beleid

U kunt meer lezen over onze cookies en privacy-instellingen op onze Privacybeleid-pagina.

Privacybeleid
Accept settingsHide notification only