Spring naar content

Marketing waar jij beter van wordt | Deel 3

In de serie ‘Marketing waar jij beter van wordt’ leggen we uit wat we hier concreet mee bedoelen. In het eerste deel hebben we gekeken naar de doelen en in het tweede deel naar de eventuele keuze voor een partner. In het derde deel van deze reeks bespreken we wat ‘marketing waar jij beter van wordt’ in de praktijk inhoudt. In de ruim tien jaar dat we bestaan hebben we al heel wat bedrijven geholpen met marketing waar zij beter van zijn geworden. Hieronder bespreken we met een paar voorbeelden waarmee we hen helpen.

Marketing waar jij beter van wordt Deel 3

17 december 2021 • 2 minuten leestijd

Full service marketing voor De Rooy Steel Doors

Als sinds 2012 werken wij voor De Rooy. Wij zijn in de eerste periode hard aan de slag gegaan met het schrijven van teksten voor de website en het beter vindbaar maken van De Rooy in Google. Later kwam de focus op branding en naamsbekendheid te liggen. Het resultaat? Een jarenlange stabiele groei tot waar het bedrijf nu staat, dé naam in exclusieve stalen deuren.

  • Doel: Bouwen aan merkbekendheid, betere zichtbaarheid en meer leads
  • Acties: Strategieontwikkeling, teksten schrijven, online en offline adverteren, contact met vakbladen, inkoop van media, aanleveren van interviews en projecten en aansturen van reclamebureaus, fotografen en webdesigners en nog veel meer!
  • Resultaat: Koploper in exclusieve stalen deuren met een stabiele omzetgroei

Twee prachtige visuele voorbeelden van een van onze werkzaamheden zijn het online magazine van De Rooy en de door ons geregelde en gefotografeerde cover van architectenblad ArchiComm.

Instituut na- en bijscholing van Notariële en Juridische Medewerkers (INM)

INM helpen we sinds juni 2017 met hun marketing. Ook zij hadden een doel voor ogen. Zij zagen dat concurrenten flink actief waren online. INM realiseerde zich dat ook zij hiermee aan de slag moesten. Wouter Burgerhart van INM omschrijft dit als volgt: “Onze uitdaging was het totale ontbreken van zichtbaarheid op sociale media. We prezen onze opleidingen alleen op papier aan. Wij wilden dat mensen ons bleven zien en vonden het daarbij essentieel dat we naar de online mogelijkheden gingen kijken.” Zo gezegd, zo gedaan.

We zijn begonnen met een strategisch plan, die als rode draad door al onze werkzaamheden loopt. Vervolgens zijn we aan de slag gegaan met doelgerichte content en zorgen we dat INM actief blijft op social media. Ook adverteren we in vakbladen en Google Ads en hebben we het projectmanagement van de website op ons genomen. Je kunt hier meer lezen over onze werkzaamheden voor INM.

  • Doel: Online zichtbaarheid, cursussen en opleidingen verkopen via de website
  • Acties: Strategisch plan, nieuwe website, doelgerichte content, social media en online en offline adverteren. En natuurlijk nog veel meer!
  • Resultaat: Duidelijk in kaart wie de klanten van INM zijn, meer zichtbaarheid en explosieve groei in verkopen via de website.

Ook hier heeft marketing gezorgd voor de realisatie van de doelen van INM. Dit proces heeft er voor INM echter heel anders uitgezien dan voor De Rooy Steel Doors. ‘Marketing waar jij beter van wordt’ heeft dus voor beide bedrijven een andere betekenis en uitkomst. Het enige zekere is het feit dat marketing jou helpt om jouw doelstellingen te bereiken. Wat die doelstellingen zijn, is helemaal aan jou.

Meer weten over marketing waar jij beter van wordt?

De komende weken plaatsen we het laatste deel over ‘Marketing waar jij beter van wordt’. Wil je nu al meer weten? We nodigen je graag uit voor een lekkere bak koffie. Je kunt hier contact met ons opnemen.

Nieuwsgierig geworden? Laten we eens een kop koffie drinken!

Frank Koot

Frank Koot

Laten we eens kennismaken!

Plan een afspraak

Deze website maakt gebruik van cookies
We gebruiken cookies voor de werking van deze website, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Pas hieronder je voorkeuren aan en klik vervolgens op OK om akkoord te gaan met deze cookies.

Cookie settings