0318 - 742106
Buro Koorts
  • Marketing Abonnementen
  • Werkwijze
  • Over ons
    • Werken bij Buro Koorts
  • Referenties
  • Nieuws
  • Marketing Wiki
  • Contact
  • Zoek
  • Menu Menu
Terug
Active campaign

Meer leads binnenhalen met marketing automation

Bruikbare en waardevolle leads binnenhalen is waar marketing in het algemeen om draait. Je wilt immers dat jouw potentiële klant inziet dat wat jij aanbiedt aansluit op hun behoeften. Makkelijker gezegd dan gedaan, zul je zeggen. En dat is ook zeker waar. We zeggen niet voor niets dat marketing een continu proces is waar je dagelijks mee aan de slag moet. Gelukkig is er wel een handige werkwijze om je te helpen bij het verkrijgen van deze waardevolle leads: marketing automation! Benieuwd wat dit inhoudt en wat jij er aan kan hebben? Ik vertel het je graag!

Wat is marketing automation?

Marketing automation is een softwareplatform dat wordt gebruikt om content aan jouw potentiële klant aan te bieden. Dat gebeurt aan de hand van regels en leadscoring. Dit betekent dat je een bepaalde score toekent aan een potentiële klant. Zo kan je 20 punten toekennen wanneer iemand jouw contactpagina bekijkt en nog eens 10 punten wanneer diegene precies binnen jouw doelgroep past. Vervolgens bepaal je wanneer een lead klaar is om direct benadert te worden via bijvoorbeeld een belletje of directe mail. Dit kan bijvoorbeeld bij 50 punten zijn.

Binnen marketing automation bied je deze potentiële klant geautomatiseerde content. Dit betekent dat deze persoon op precies het juiste moment de juiste content krijgt te zien. Dit zorgt ervoor dat je specifiek kunt inspelen op vragen en behoeften én dat je jouw potentiële klant steeds meer laat inzien dat jouw producten of diensten dé oplossing zijn.

Voor wie is marketing automation waardevol?

Marketing automation past goed bij bedrijven die werken met ‘ingewikkelde’ producten of waarbij het aankoopproces weken, maanden of zelfs jaren duurt. Een voorbeeld daarvan zijn de diensten die wij aanbieden. Een bedrijf kiest over het algemeen niet zomaar voor de hulp van een marketingbureau. Dat proces duurt lang. Marketing automation kan helpen om de potentiële klant steeds weer kennis te laten maken met jouw bedrijf. Zeker binnen de business-to-business sector kan marketing automation van waarde zijn.

Wat zijn de uitdagingen?

Marketing automation is dus een mooie tool om leads binnen te halen, maar er gaat wel veel werk inzitten. Allereerst zul je moeten kiezen voor de juiste software. Er zijn veel aanbieders in de markt met elk zijn eigen voor- en nadelen. Wij maken zelf gebruik van Active Campaign, maar daarover vertel ik je in een volgend blog graag meer! Daarnaast gaat er veel tijd zitten in het opzetten van marketing automation. Je moet personas opstellen, doelstellingen kiezen, je strategie bepalen, beschrijven wat jouw ideale doelgroep is en op welke momenten zij in contact met jou kunnen komen (de zogenaamde touchpoints). Ook zul je content moeten ontwikkelen die waardevol is voor jouw klant. Al met al een pittige klus!

Wij helpen je graag!

De conclusie? Marketing automation is enorm waardevol, maar kost veel tijd. Uiteraard kunnen wij je helpen met marketing automation als onderdeel van jouw complete marketing. Wij doen er alles aan om van jouw potentiële klant een fan van jouw bedrijf te maken! Benieuwd naar de mogelijkheden? Neem dan contact met ons op!

GESCHREVEN DOOR

NICOLE VAN HOUTEN
Terug

Logo Buro Koorts

Darwinstraat 3D
6718 XR Ede

0318 – 742106

Google Partner
© Copyright - Buro Koorts
  • Voorwaarden
  • Disclaimer / Privacy
  • Sitemap
Scroll naar bovenzijde

Als je onze website gebruikt, mogen wij in ruil daarvoor cookies plaatsen. We maken gebruik van cookies om onze website te optimaliseren. Ook gebruiken we cookies om data te verzamelen en onze online advertenties gericht te kunnen tonen.

Dat snap ikMeer info

Cookie en privacy instellingen



Hoe wij cookies gebruiken

We kunnen vragen om cookies op uw apparaat te plaatsen. We gebruiken cookies om ons te laten weten wanneer u onze websites bezoekt, hoe u met ons omgaat, om uw gebruikerservaring te verrijken en om uw relatie met onze website aan te passen.

Klik op de verschillende rubrieken voor meer informatie. U kunt ook enkele van uw voorkeuren wijzigen. Houd er rekening mee dat het blokkeren van sommige soorten cookies van invloed kan zijn op uw ervaring op onze websites en de services die we kunnen bieden.

Essentiële Website Cookies

Deze cookies zijn strikt noodzakelijk om u diensten aan te bieden die beschikbaar zijn via onze website en om sommige functies ervan te gebruiken.

Omdat deze cookies strikt noodzakelijk zijn om de website te leveren, heeft het weigeren ervan invloed op het functioneren van onze site. U kunt cookies altijd blokkeren of verwijderen door uw browserinstellingen te wijzigen en alle cookies op deze website geforceerd te blokkeren. Maar dit zal u altijd vragen om cookies te accepteren/weigeren wanneer u onze site opnieuw bezoekt.

We respecteren volledig als u cookies wilt weigeren, maar om te voorkomen dat we u telkens opnieuw vragen vriendelijk toe te staan om een cookie daarvoor op te slaan. U bent altijd vrij om u af te melden of voor andere cookies om een betere ervaring te krijgen. Als u cookies weigert, zullen we alle ingestelde cookies in ons domein verwijderen.

We bieden u een lijst met opgeslagen cookies op uw computer in ons domein, zodat u kunt controleren wat we hebben opgeslagen. Om veiligheidsredenen kunnen we geen cookies van andere domeinen tonen of wijzigen. U kunt deze controleren in de beveiligingsinstellingen van uw browser.

Overige externe diensten

We gebruiken ook verschillende externe services zoals Google Webfonts, Google Maps en externe videoproviders. Aangezien deze providers persoonlijke gegevens zoals uw IP-adres kunnen verzamelen, kunt u ze hier blokkeren. Houd er rekening mee dat dit de functionaliteit en het uiterlijk van onze site aanzienlijk kan verminderen. Wijzigingen zijn pas effectief zodra u de pagina herlaadt

Google Webfont Instellingen:

Google Maps Instellingen:

Google reCaptcha instellingen:

Vimeo en Youtube video's insluiten:

Privacy Beleid

U kunt meer lezen over onze cookies en privacy-instellingen op onze Privacybeleid-pagina.

Privacybeleid
Accept settingsHide notification only