0318 - 742106
Buro Koorts
  • Marketing Abonnementen
  • Werkwijze
  • Over ons
  • Referenties
  • Casussen
  • Nieuws
  • Vacatures
  • Contact
  • Zoek
  • Menu Menu
Terug
Werkwijze Buro Koorts

Meer leads binnenhalen met marketing automation

Bruikbare en waardevolle leads binnenhalen is waar marketing in het algemeen om draait. Je wilt immers dat jouw potentiële klant inziet dat wat jij aanbiedt aansluit op hun behoeften. Makkelijker gezegd dan gedaan, zul je zeggen. En dat is ook zeker waar. We zeggen niet voor niets dat marketing een continu proces is waar je dagelijks mee aan de slag moet. Gelukkig is er wel een handige werkwijze om je te helpen bij het verkrijgen van deze waardevolle leads: marketing automation! Benieuwd wat dit inhoudt en wat jij er aan kan hebben? Ik vertel het je graag!

Wat is marketing automation?

Marketing automation is een softwareplatform dat wordt gebruikt om content aan jouw potentiële klant aan te bieden. Dat gebeurt aan de hand van regels en leadscoring. Dit betekent dat je een bepaalde score toekent aan een potentiële klant. Zo kan je 20 punten toekennen wanneer iemand jouw contactpagina bekijkt en nog eens 10 punten wanneer diegene precies binnen jouw doelgroep past. Vervolgens bepaal je wanneer een lead klaar is om direct benadert te worden via bijvoorbeeld een belletje of directe mail. Dit kan bijvoorbeeld bij 50 punten zijn.

Binnen marketing automation bied je deze potentiële klant geautomatiseerde content. Dit betekent dat deze persoon op precies het juiste moment de juiste content krijgt te zien. Dit zorgt ervoor dat je specifiek kunt inspelen op vragen en behoeften én dat je jouw potentiële klant steeds meer laat inzien dat jouw producten of diensten dé oplossing zijn.

Voor wie is marketing automation waardevol?

Marketing automation past goed bij bedrijven die werken met ‘ingewikkelde’ producten of waarbij het aankoopproces weken, maanden of zelfs jaren duurt. Een voorbeeld daarvan zijn de diensten die wij aanbieden. Een bedrijf kiest over het algemeen niet zomaar voor de hulp van een marketingbureau. Dat proces duurt lang. Marketing automation kan helpen om de potentiële klant steeds weer kennis te laten maken met jouw bedrijf. Zeker binnen de business-to-business sector kan marketing automation van waarde zijn.

Wat zijn de uitdagingen?

Marketing automation is dus een mooie tool om leads binnen te halen, maar er gaat wel veel werk inzitten. Allereerst zul je moeten kiezen voor de juiste software. Er zijn veel aanbieders in de markt met elk zijn eigen voor- en nadelen. Wij maken zelf gebruik van Active Campaign, maar daarover vertel ik je in een volgend blog graag meer! Daarnaast gaat er veel tijd zitten in het opzetten van marketing automation. Je moet personas opstellen, doelstellingen kiezen, je strategie bepalen, beschrijven wat jouw ideale doelgroep is en op welke momenten zij in contact met jou kunnen komen (de zogenaamde touchpoints). Ook zul je content moeten ontwikkelen die waardevol is voor jouw klant. Al met al een pittige klus!

Wij helpen je graag!

De conclusie? Marketing automation is enorm waardevol, maar kost veel tijd. Uiteraard kunnen wij je helpen met marketing automation als onderdeel van jouw complete marketing. Wij doen er alles aan om van jouw potentiële klant een fan van jouw bedrijf te maken! Benieuwd naar de mogelijkheden? Neem dan contact met ons op!

Marketingspecialist Nicole

GESCHREVEN DOOR

NICOLE DE RUITER
Terug

Logo Buro Koorts

Darwinstraat 3D
6718 XR Ede

0318 – 742106

Marketing Wiki

© Copyright - Buro Koorts
  • Voorwaarden
  • Disclaimer / Privacy
  • Sitemap
Scroll naar bovenzijde

Wij gebruiken cookies om uw gebruikservaring te optimaliseren, het webverkeer te analyseren en voor marketingdoeleinden. Lees meer over hoe wij cookies gebruiken en hoe u ze kunt beheren door op "Voorkeuren" te klikken. Als u akkoord gaat met ons gebruik van cookies, klikt u op "Cookies toestaan".

Cookies toestaanVoorkeuren

Cookie Instellingen



Functionele cookies

Deze cookies zijn noodzakelijk om de kernfunctionaliteit van de website te kunnen gebruiken.

Analytische cookies

Deze cookies stellen ons in staat om het gebruik van de website te analyseren, zodat we de prestaties van onze websites kunnen meten en verbeteren.

Overige externe diensten

Deze cookies worden gebruikt om advertenties beter af te stemmen op uw interesses, zowel binnen als buiten onze websites. Wijzigingen zijn pas effectief zodra u de pagina herlaadt

Google Webfont Instellingen:

Google Maps Instellingen:

Google reCaptcha instellingen:

Vimeo en Youtube video's insluiten:

Privacy Beleid

U kunt meer lezen over onze cookies en privacy-instellingen op onze Privacybeleid-pagina.

Privacy statement
Instellingen opslaanAlle cookies weigeren