Spring naar content

Marketing waar jij beter van wordt | Deel 4

In de serie ‘Marketing waar jij beter van wordt’ leggen we uit wat we hier concreet mee bedoelen. Als het goed is ben je nu al wat beter thuis met onze pay-off ‘Marketing waar jij beter wordt’. In het eerste deel van de reeks besparen we de marketingdoelen. We hebben de keuze voor een marketingpartner in deel twee van deze blogserie verdiept. Vervolgens hebben we in deel drie gekeken naar praktijkvoorbeelden. Zo weet je nu ook wat effectieve marketing in de praktijk betekent. In dit laatste deel kijken we naar wat de marketing daadwerkelijk oplevert. Wat is nu eigenlijk het effect van de werkzaamheden die wij verrichten? En kun je dat meten?

Gepubliceerd op 12 januari 2022 • 2 minuten leestijd

Meten is weten

Meten is weten. Daarom analyseren en rapporteren we zoveel mogelijk data van onze marketingactiviteiten. Hierdoor kunnen we kijken welke activiteiten wel of niet werken voor onze klanten. Hierop passen we vervolgens het plan én onze werkzaamheden aan. Ieder kwartaal maken we vervolgens een rapportage zodat jij als klant precies weet wat er speelt. Krijg je wel die 10 extra offerte-aanvragen via je website? En zijn er wel meer bezoekers op je website? Maar ook kunnen we zien of je beter vindbaar bent in Google. Oftewel, we kunnen aan de hand van cijfers laten zien of ons werk loont.

Waarom meten wij data?

In een kwartaalrapportage laten we zien wat de resultaten waren van afgelopen kwartaal vergeleken met het vorige jaar. Dit zijn resultaten gehaald uit de website (bijv. aantal aanvragen, aantal bezoekers en meest bekeken pagina’s), online advertenties en social media (bijv. aantal volgers en aantal kliks). Met deze resultaten krijgen we inzicht in de marketingresultaten en kunnen we samen nieuwe doelstellingen bepalen. Zo zien we ook of onze werkzaamheden de gewenste effecten opleveren of juist niet. Door per kwartaal te kijken kunnen we tijdig bijsturen. En ook krijg jij als ondernemer inzichten in de werkzaamheden die wij verrichten. Wel zo prettig! Want als ondernemers wil je weten of je marketinginvesteringen lonen, je wilt merken of het echt marketing is waar jij en jouw bedrijf beter van worden.

Marketing Waar Jij Beter Van Wordt In 4 Stappen

‘Marketing waar jij beter van wordt’

In deze vierdelige blogreeks hebben we onze pay-off uitgelegd. Jij weet als het goed is nu precies wat wij bedoelen met ‘marketing waar jij beter van wordt’. Of beter gezegd, wat het allemaal in kán houden. Want zoals gezegd, marketing is voor elk bedrijf anders. Het is afhankelijk van jouw bedrijf, jouw doelstellingen en jouw wensen. Deze bepalen hoe onze marketingwerkzaamheden eruit gaan zien. Begin daarom bij het begin. Marketing is een proces, waarbij een lange termijnvisie het meeste succes gaat brengen. We hopen dat je veel kennis en inzichten uit deze serie hebt kunnen halen om zelf aan de slag te gaan met marketing.

Heb je na het lezen van dit blog toch nog vragen of wil je graag eens persoonlijk praten? Je kunt hier contact met ons opnemen.

Nieuwsgierig geworden? Laten we eens een kop koffie drinken!

Frank Koot

Frank Koot

Laten we eens kennismaken!

Plan een afspraak